1

در صورت سقوط نظام بشار اسد ، جنگ داخلی در این کشور به وقوع می‌پیوندد

  • کد خبر : 37723
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

دولت و مخالفان سوریه باید به خشونت‌ها در این کشور پایان دهند و بر سر میز مذاکرات حاضر شوند تا در خصوص آینده سوریه بحث و تبادل نظر کنند

افق نیوز:(ofoghnews.ir) رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر ضرورت آغاز مذاکرات ملی در سوریه عنوان داشت که در صورت سقوط نظام بشار اسد جنگ داخلی طولانی مدت در این کشور به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه المنار، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عنوان داشت: در صورت سقوط نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به صورت غیرقانونی، شاهد جنگ داخلی طولانی مدت در سوریه خواهیم بود.

وی در دیدار با ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا افزود: رهبران سوریه و مخالفان این کشور باید روند مذاکرات را به صورت جدی آغاز کنند تا راه برای حل و فصل مساله سوریه و ترسیم آینده این کشور باز شود.

پوتین همچنین تاکید کرد: دولت و مخالفان سوریه باید به خشونت‌ها در این کشور پایان دهند و بر سر میز مذاکرات حاضر شوند تا در خصوص آینده سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

وی در ادامه افزود: معتقدم که آینده سوریه براساس درگیری‌‌های نظامی و پیروزی و یا شکست یک طرف ترسیم نشود بلکه آینده این کشور براساس مذاکرات مشخص گردد.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در تماس تلفنی با سعود الفیصل، همتای عربستانی خود عنوان داشت که خشونت‌ها در سوریه باید هرچه سریعتر متوقف شود.

وی در ادامه افزود: مذاکرات ملی در سوریه با مشارکت تمام گروه‌های موجود در این کشور بسیار ضروری است و مسکو از تلاش‌ها برای اجرای طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه حمایت می‌‌کند.

لاوروف همچنین عنوان داشت: ما معتقدیم که کشورهای عضو اتحادیه عرب می‌توانند تصمیمات درستی در قبال سوریه اتخاذ کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو از طرح اتحادیه عرب در خصوص حل و فصل دیپلماتیک مساله سوریه حمایت می‌کند.

لاوروف و فیصل در این تماس تلفنی بر ضرورت ادامه مذاکرات میان دو کشور در خصوص مساله سوریه توافق نظر حاصل کردند.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه سوریه را به مقابله به مثل در صورت ادامه”مواضع خصمانه دمشق در قبال آنکارا” تهدید کرد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه افزود: دیر یا زود نظام بشار اسد سقوط خواهد کرد . باید از خود سئوال کنیم چرا شهروندان سوری کشور خود را ترک می‌کنند. ما از ابتدا موضعی بی‌طرف در قبال سوریه اتخاذ کردیم و اگر دولت بشار اسد به توصیه‌های ما عمل می‌کرد شرایط در سوریه اینگونه پیش نمی‌رفت.

این در حالیست که لبید عباوی، یکی از مسئولان برجسته وزارت خارجه عراق درخواست کشورهای عربی مبنی بر برکناری بشار اسد از قدرت در برابر خروج امن وی و خانواده‌اش از حاکمیت را رد کرده و عنوان داشت: این مساله مداخله در حاکمیت دیگرکشورها به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: راهکارهای دیگری برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه وجود دارد.

جهاد المقدسی، سخنگوی وزارت خارجه سوریه نیز این درخواست کشورهای عربی را رد کرده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر