0

ساحل زیبای مسگر +تصاویر

  • کد خبر : 378184
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

ساحل مکسر از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان هرمزگان است. در طول روز، می‌توان از قدم زدن روی شن‌های نرم ساحل، تماشای آسمان آبی و گوش‌دادن به صدای امواج دریا، لذت برد. با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز، نسیم خنک دریا شروع به وزیدن می‌کند و تماشای غروب آفتاب دلچسب‌تر می‌شود. زیبایی‌های ساحل مکسر در شب قابل توصیف نیست. کافی است روی شن‌ها یا صخره‌های اطراف ساحل دراز بکشید و غرق تماشای آسمان پرستاره و سکوت و آرامش آن شوید. در اینجا ستاره‌ها و ماه آن‌قدر نزدیک به نظر می‌رسند که احساس می‌کنید با درازکردن دست خود می‌توانید آن‌ها را لمس کنید.

اما این‌ پدیده‌ها در سواحل دیگر نیز وجود دارند. پس چه چیزی باعث تفاوت ساحل مکسر با سواحل دیگر می‌شود؟

فوق‌العاده‌ترین چیزی که در ساحل مکسر شاهد آن هستیم، وجود صخره‌هایی با اشکال خاص است. این اشکال حاصل میلیون‌ها سال نفوذ آب از میان شیارها و حفره‌های مختلف این صخره‌ها است. تفاوت شکل ظاهری و ساختار مکسر در واقع وجه تمایز آن با سایر سواحل ایران است و آن را به اثری ملی-طبیعی تبدیل کرده است. به طور کلی سواحل صخره‌ای به نسبت سواحل شنی جذابیت بیشتری دارند. گشت‌وگذار در میان این صخره‌ها و تماشای امواجی که به درون آن‌ها نفوذ می‌کنند و سپس به سمت دریا باز می‌گردند، تجربه‌ای متفاوت و خاص برای‌تان رقم خواهند زد. وقتی در ساحل مکسر قدم می‌زنید دل‌تان می‌خواهد از تک‌تک مناظر آن عکس بگیرید.

ساحل مکسر در نزدیکی شهر پارسیان قرار دارد. شهری با جاذبه‌های طبیعی فراوان که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن راهی منطقه می‌شوند. از زیبایی‌های این شهر که در قسمت غربی استان هرمزگان واقع شده می‌توان به نخلستان‌ها، دره‌ها، بنادر، روستاها، چشمه‌ها و مناظر طبیعی بسیار اشاره کرد.

بندر مقام یکی از اصلی‌ترین بنادر منطقه و راه دسترسی به جزایر لاوان و شیدرو (مارو) محسوب می‌شود.

مکسر ساحل صخره ای و بسیار زیبا در جنوب کشور و خلیج فارس است.کلمه مکسر در زبان عربی به معنی خرد شده یا شکسته شده است.شاید با خود بگویید مگر این ساحل در ایران نیست پس چرا نام آن عربی است؟!باید بگوییم که تعداد زیادی از ساکنان این ناحیه از کشور عرب زبانان ایرانی هستند و به همین دلیل نام برخی از بخش های این منطقه از گویش این هموطنان برگرفته شده است.

ساحل مکسر ساحلی صخره ای است و صخره های موجود در این ساحل پس از سال های بسیار زیاد و پس از جدا شدن از دریا بر اثر گذر زمان و فرسایش به شکل های متنوع و جذابی در آمده اند که این ساحل را بسیار دیدنی کرده است.شکل این صخره ها به قدری جالب است که احساس می کنید از سیاره ای دیگر به زمین آمده اند.

مدتی است که برخی این ساحل را با نام “شوسا” می شناسند چراکه زوجی به نام های شورش و سارا در کنار این ساحل مشغول به زندگی هستند و یکی از محلی ها که با این زوج هم آشنایی دارد این ساحل را شوسا نامید.

مکسر در کنار کوه شهرستان بندر لنگه واقع شده و بعد از بندر لنگه در میانه جاده مقام‌بستانو قرار دارد.بندر لنگه از شهرهای استان هرمزگان به حساب می آید و نام قدیم آن نیز بنر مروارید بود چراکه در آن صید و تجارت مروارید رواج داشت.بندر لنگه نیز خود بسیار دیدنی است و در آن آب انبارهای زیادی وجود دارد که نشان از رونق این شهر در گذشته دارد.

عکاس : زهرا شکری

خبرنگار: عظیمه ولی پور الماس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378184

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر