0

در مباحث اقتصادی باید از شعار پرهیز کرد

  • کد خبر : 37890
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰

بحث اقتصاد یکی از مهمترین مباحثی است که باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد زیرا باعث گسترش عظمت اسلام و امت اسلامی می‌شود‌

افق نیوز:(ofoghnews.ir) آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب امروز نمازجمعه تهران در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام روزه‌داری مؤمنان گفت: همه عزیزان و همه نمازگزاران را به تقوا و ورع دعوت می‌کنم چراکه ماه مبارک رمضان ماه تقوا و ورع است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم روزه به صبر تشبیه شده است، افزود: درباره دلیل اینکه در آیات قرآن کریم روزه به صبر تشبیه شده است، تمام مفسرین عقیده یکسانی دارند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: روزه در ایام روزه‌داری خود مبطلاتی دارد که بخشی از آن ظاهری و بخشی دیگر از آن باطنی است.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: مبطلات ظاهری عبارت است از نخوردن آب و غذا و بقیه مسائلی که باید به آن توجه شود و مبطلات باطنی عبارتند از دل صاف و پاکیزه و رعایت حقوق مردم، اگر مبطلات ظاهری رعایت نشود، روزه در ظاهر باطل می‌شود و در صورت عدم رعایت مبطلات باطنی روزه از روح و کالبد باطنی آن جدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان انسان به خاطر احترام این ماه مبارک در مورد برخی از آنها منع شده است، گفت: آب خوردن و غذا‌خوردن در بقیه ایام سال مجاز و جایز است اما در ماه مبارک رمضان سبب می‌شود تا در انسان در مقابل گناه مقاومت ایجاد شود.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد:‌ این مقاومت انسان را کمک می‌کند تا در بقیه ایام سال در مقابل گناهان مقاومت کند و این صبر کمک می‌کند انسان در برابر ناملایمات بایستد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه بخشی از این تمرین و مقاومت بحث ظاهری آن و بخش دیگری بحث باطنی آن است، گفت: بحث باطنی آن این است که انسان در برابر ماه مبارک رمضان و در برابر قانون خدا قرار می‌گیرد و ماه مبارک رمضان در حقیقت سبب استحکام و مقاومت انسان می‌شود.

وی افزود: کسی که در مقابل قوانین خدا بایستد، تصویر قوانین خدا و روزه در دلش خواهد افتاد.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: زمانی که انسان تصویر خداوند و روزه را در دل خود می‌بیند، می‌تواند دست از گناه بکشد. جوانی که در این ماه مبارک دست از گناه برمی‌دارد، همه بر او آفرین می‌گویند.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخشی از مثنوی معنوی و داستانی در خصوص نقاشان رم و چین و مسابقه این دو گفت: در این داستان به برنده شدن نقاشان رومی با صیقل دادن ایوان‌ها و دیوارهای اتاقی که در اختیار آنها قرار گرفته است، اشاره می‌شود و ما نیز باید روح خود را صیقل دهیم تا این زیبایی در دل ما اثر بگذارد.

وی افزود: ما باید خودمان را در مقابل روزه و حکم الهی قرار دهیم تا این قوانین در روح ما اثر بگذارد.

خطیب امروز نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضربت خوردن حضرت علی (ع) و روایت جرج جرداق نویسنده مسیحی از لحظات زندگی آخر ایشان ادامه داد: زمانی که ابن ملجم را در مقابل ایشان حاضر کردند، حضرت فرمودند که از آب و غذایی که خود می‌خورید، به او بدهید و او را بر بستری نرم‌تر از بستر خود قرار دهید.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: ایشان با این رفتار خود تمام دنیا را در مقابل خود شرمنده کرده است.

وی در پایان افزود: امیدوارم تمام ما بتوانیم از این ماه مبارک برای استفاده بیشتر بهره ببریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: در مباحث اقتصادی باید از شعار پرهیز کرد و به سراغ تولید و سرمایه‌گذاری رفت و دولت نیز باید در این راستا امنیت را به طور کامل برقرار کنند.

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز‌جمعه این هفته تهران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری ‌به حمایت از تولید ملی گفت: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولین ایشان بارها تاکید کردند که بحث حمایت از سرمایه‌گذاری ملی کار و مسئله گذر از فشارها و تحریم‌های خارجی باید از سوی مسئولین مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: بحث اقتصاد یکی از مهمترین مباحثی است که باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد زیرا باعث گسترش عظمت اسلام و امت اسلامی می‌شود‌ از این رو توجه به بیانات رهبری به خصوص درباره اینکه باید آرمانگرا باشیم و به دنبال آرمان‌های واقعی برویم، باید از سوی دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اینکه آرمان‌های جامعه اسلامی کجاست و ساز و کار آنها چیست، از نکات مهمی است که مسئولین باید به دنبال آن باشند زیرا بخشی از این آرمان‌ها مطالبه امت اسلامی و انقلاب است.

خطیب نماز‌جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه در عصر امام زمان (عج) تمام امور آنچنان عالی خواهد بود که روایت است زن جوانی از یک طرف دنیا به طرف دیگر تشت طلا را به سر می‌گیرد و در امنیت کامل مسیر خو را طی می‌کند، تصریح کرد: به استناد این روایت زنان جوان ‌تعبیری از همان مسائل و مطالب اخلاقی است که متأسفانه در جامعه امروز ما زیاد است و در کشورهای اسلامی نیز اتفاق می‌افتد که در عصر امام زمان از بین می‌رود و از نظر اخلاقی امت اسلامی چنان در سطح بالایی قرار می‌گیرد که امنیت در جامعه در حد بالایی قرار می‌گیرد، نیازها رفع شده، نگاه به مال دیگری وجود ندارد و دامن‌ها پاکیزه است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تشکیل بسیج زنان در جامعه ایرانی دارای اهمیت فراوانی است، اظهار داشت: باید در این مسیر تمام تلاش خود را به کار بست تا به اهداف و سازوکارهای لازم رسید.

وی با اشاره به اینکه در کلام امیرالمومنین و نصایح ایشان به مالک اشتر به حمایت از تجار بارها تاکید شده است، افزود: ایشان اعتقاد داشتند اگر حمایت از تجار و صنعت‌گران صورت گیرد، جامعه اسلامی جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ما باید حمایت از کالای داخلی را در دستور کار خود قرار دهیم، اظهار داشت: قیمت‌ها باید به صورت مناسب تعیین شود، در بازار رقابت برقرار باشد و سطح تولیدات داخلی بالا باشد تا رقابت با کالاهای مشابه در عرصه جهانی ایجاد شود.

امامی کاشانی تصریح کرد: در مباحث اقتصادی باید از شعار پرهیز کرد و به سراغ تولید و سرمایه‌گذاری رفت و دولت نیز باید در این راستا امنیت را به طور کامل برقرار کنند به طوری که فروشنده و خریدار هر دو سود ببرند و این عوامل به طور کلی اگر به صورت منسجم و هماهنگ برگزار شود، باعث خواهد شد که عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه استکبار اطراف جهان اسلام را در بر گرفته است، تصریح کرد: کشتار مردم میانمار و جنایات دیگر در قبال کشورهای مسلمان برای مقابله با اسلام است که این موضوع به حمد خدا با وقوع بیداری‌های اسلامی در منطقه رفع شده است و دشمنان نتوانسته‌اند در کشورهایی همچون سوریه به دلیل درایت مردم به اهداف خود دست یابند.

امام جمعه موقت تهران افزود: تمام حقایقی که در جهان اسلام در حال رخ دادن است، ما را متوجه این موضوع می‌کند که به وظایف خود عمل کنیم و طبق فرمایشات رهبری مسیر خود را به شکلی ادامه دهیم که به نظام عدل و آرمان‌ واقعی جهان بشری برسیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]