3

هیلونگ جیانگ عجیب ترین سرزمین برفی واقع در چین+تصاویر

  • کد خبر : 384298
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۲۰

دنیای یخ و برف در هیلونگجیانگ چین که یکی از استان‌های جمهوری خلق چین است که در شمال شرقی این کشور قرار گرفته و با کشور روسیه هم مرز است. مرکز استان آن شهر هاربین است.

هیلونگ جیانگ (Heilongjiang) یکی از استان های جمهوری خلق چین است که در منتهی الیه شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. هیلونگ جیانگ با جیلین (Jilin) در سمت جنوب و با ناجیه مغولستان از سمت غرب، همسایه است. این استان همچنین دارای مرزهای مشترک با روسیه از سمت شمال و شرق می باشد.

پایتخت و بزرگ ترین شهر استان هیلونگ جیانگ، شهر هاربین چین نام دارد. در میان تمام استان های کشور چین، این استان از نظر تقسیم بندی استانی ششمین ناحیه وسیع و پانزدهمین استان پرجمعیت محسوب می شود. هیلونگ جیانگ، نام خود را از نام رودخانه هیلونگ برگرفته است. این رودخانه در مرز میان کشور چین و روسیه واقع شده است. استان هیلونگ جیانگ شامل بخش هایی از شمال و قسمت هایی از شرق کشور چین می باشد.

بزرگ ترین مرکز کشاوری چین

استان هیلونگ جیانگ را می توان بزرگ ترین مرکز کشاورزی چین نامید؛ صنایع چوب بری و جنگل داری به همراه صنایع مهم این استان نظیر صنایع نفت، زغال و ماشین آلات، در تمام کشور چین شهرت دارند.

آب و هوای مرطوب قاره ای بر استان هیلونگ جیانگ حکمفرما است. مردم این استان شاهد زمستان های طولانی با دمای ۳۱- تا ۱۵- درجه سانتی گراد هستند. سردترین ماه سال در این استان، ماه ژانویه است. تابستان های این استان، کوتاه است و میانگین دمای هوا، ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد می باشد. بهترین ماه سال برای سفر به این منطقه، ماه جولای است. اگر قصد دارید با تور چین به استان هیلونگ جیانگ سفر کنید، فصل تابستان را انتخاب کنید؛ مگر آنکه قصد داشته باشید جشنواره های زمستانی شهرهای این استان را تماشا کنید.
برخی از شهرهای استان هیلونگ جیانگ عبارتند از: هاربین (Harbin)، کیکیهار (Qiqihar)، مودان جیانگ (Mudanjiang)، جیاموسی (Jiamusi)، داکینگ (Daqing)، جی ژی (Jixi)، شوآنگ یاشان (Shuangyashan)، هِگانگ (Hegang)، کی تاهه (Qitaihe)، یی چان (Yichun) و هِیهی (Heihe).

عکاس : امین فرج الهی

خبرنگار: حسین نعمتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384298

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر