1

تقلب در کنکور را چطور برطرف کنیم؟

  • کد خبر : 379094
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

اگر استیضاح هم جواب نداد، طرح ممنوعیت فروش تلفن همراه و دوربین را استارت می‌زنیم و در بودجه سال آینده بر روی تراکنش‌ های خرید و فروش سوالات کنکور مالیات سنگین می‌بندیم.

 

چند سالیست که بحث تقلب در کنکور مطرح شده و سوالات لو می‌رود و اعتبار سازمان سنجش مظلوم زیر سوال می‌رود. امسال راهکار این بود که اینترنت‌ها را قطع کنید، قطع کردند ولی بازهم تقلب شد!
ولی من اگر رییس سازمان سنجش بودم برای از بین بردن تقلب، از تجربه‌های موفق دولتمردان استفاده می‌کردم!

مثلا از مسئولین می‌خواستم سفرهای استانی به حوزه‌های کنکور داشته باشند و دستور دهند که دیگر تقلب نشود و همچون که برنامه سفرهای استانی تا الان مشکل معیشت مردم را حل کرده، مشکل تقلب کنکور هم به راحتی حل ‌خواهد کرد.

راهکار دیگر برای تقلب نکردن این است که از الگوهای موفق وزارت صمت استفاده کنیم، روی هزینه ثبت نام تعرفه تعیین کنیم، جلوی واردات اساتید و دانشجویان خارجی را بگیریم، سوالات کنکور را در بورس کالا عرضه کنیم و در نهایت اگر هیچکدام این‌ها جواب نداد مثل طرح لاتاری خودرو، ورود به دانشگاه را هم با قرعه کشی انجام می‌دهیم!

راهکار دیگر این است که از گشت ارشاد کنکور استفاده کنیم، ما سالیان سال برای گشت ارشاد هزینه دادیم و مردم محجبه‌تر‌ و با ایمان‌تر شدند و دیگر هیچ بی‌حجابی یا کم حجابی در کشور نمی‌بینیم چرا این تجربه موفق را برای رفع تقلب کنکور استفاده نکنیم؟

راهکار دیگر مشورت گرفتن از آقای مخبر است.
آقای اوجی وزیر نفت گفته: با راهنمایی آقای مخبر، روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب به تولید گاز اضافه شده است.
چرا وقتی آقای مخبر می‌تواند بدون داشتن دانش تخصصی راهکار انقلابی برای رفع بحران گاز ‌دهد، برای رفع تقلب کنکور از نبوغ ایشان استفاده نکنیم؟

راهکار دیگر این است که از تجربیات موفق حجت عبدالملکی استفاده کنیم. چون ما آموزش ندیده‌ایم نمی‌توانیم تقلب را برطرف کنیم ولی عبدالملکی توانایی این را دارد که با یک میلیون تومان کارآفرینی کند پس احتمالا با ۲۰۰ هزارتومان هم می‌تواند تقلب کنکور را به طور کلی از بین ببرد. البته باید توجه کنیم که عبدالملکی حقوق مراقبان کنکور را ۵۷ درصد افزایش خواهد داد.

راهکار دیگر این است که از تجربه موفق خاندوزی در زمینه کنترل نان بهره ببریم، خاندوزی ادعا می‌کند که سامانه‌ای طراحی کرده که می‌داند هر نفر چند نان می‌خرد، خب چرا از این سامانه برای جلوگیری از تقلب کنکور استفاده نمی‌کنیم؟

البته می‌توانیم سوالات کنکور را سهمیه بندی هم بکنیم چون تجربه موفقی در این زمینه داشته‌ایم.

در نهایت اگر با همه این برنامه‌ها‌ همچنان تقلب صورت گرفت وزیر آموزش و پرورش را استیضاح می‌کنیم و یک نفر مثل زاکانی را سرکار می‌آوریم که تجربه موفق در زمینه کنترل آلودگی هوا داشته و با اعتماد به نفس می‌گوید ما از مشکلات برف و آلودگی هیچ تعجبی نمی‌کنیم.

اگر استیضاح هم جواب نداد، طرح ممنوعیت فروش تلفن همراه و دوربین را استارت می‌زنیم و در بودجه سال آینده بر روی تراکنش‌ های خرید و فروش سوالات کنکور مالیات سنگین می‌بندیم.

و در نهایت تمام این مشکلات را گردن دولت قبلی و عوامل خارجی می‌اندازیم!

خبرنگار: معصومه سادات حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379094

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر