3

هنرمندان عرصه سینما می توانند پیشگام در ایجاد تحول در مردم باشند

  • کد خبر : 38043
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

هنرمندان می توانند با خلق آثار هنری و ساخت فیلم های فاخر و ارزشمند با تمسک به کتاب آسمانی در این زمینه پیشگام باشند

افق نیوز:(ofoghnews.ir) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان عرصه سینما می توانند با تمسک به قرآن کریم و با بکارگیری ابزارهای هنری، پیشگام در ایجاد تحول در مردم باشند.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سیدمحمد حسینی’ شب گذشته(یکشنبه) در ضیافت افطاری سازمان امور سینمایی که با حضور اهالی سینما در مجتمع فرهنگی باغ زیبا برگزار شد، به نعمات و نورانیت ماه مبارک رمضان اشاره و ابراز امیدواری کرد که آثار و برکات این ماه بر روی آثار هنرمندان و فیلمسازان کشور نیز جلوه کند تا صفا و صمیمت را در آثار آنها شاهد باشیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در زمانی مبعوث شدند که جاهلیت، خشونت، تندخویی، بی رحمی و بی بندوباری حکمفرما بود، از این رو ایشان با تمسک به قرآن، روزه و عبادات توانستند، انسانهایی با اخلاق حسنه، مومن، نیکوکردار را تربیت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عصر حاضر نیز نیاز است که با تمسک به قرآن و روایات، این تحول در جامعه ایجاد شود و هنرمندان می توانند با خلق آثار هنری و ساخت فیلم های فاخر و ارزشمند با تمسک به کتاب آسمانی در این زمینه پیشگام باشند.

حسینی سپس به قطع شدن دو دست ‘مصطفی کرمی’ سینماگر جوان کشور حین فیلمسازی اشاره کرد و گفت: تمامی هنرمندان با استفاده از دست کار می کنند، از این رو دست مظهر توانمندی و زیبایی هنرمندان به شمار می آید و باید قدردان این نعمت الهی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اکنون با تلاش و پیگیری مجددانه وزارت ارشاد بویژه صندوق حمایت از هنرمندان، این هنرمندان جوان صاحب دو دست مصنوعی می شود که بوسیله آن می تواند ضمن انجام امور شخصی، به مانند سایر افراد، به فعالیت هنری خود نیز ادامه دهد.

در ادامه این مراسم، مصطفی کرمی با دو دست مصنوعی خود قرآن کریم را از دستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

در ضیافت افطار سازمان امور سینمایی، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رییس جمهوری و سیداحمد میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند.

مرتضی شایسته، منوچهر اکبرلو، سیدضیاء هاشمی، داریوش باباییان، جهانگیر جهانگیری، حبیب اسماعیلی، حبیب الهیاری، پوران درخشنده، سیامک اطلسی، داریوش اسدزاده، حبیب کاوش، شفیع آقامحمدیان، هاشم میرزاخانی، علیرضا زرین دست، سعید حاجی میری، احمد کاوری، کیانوش گرامی، محسن علی اکبری، محمدرضا شرف الدین و رضا داود نژاد از جمله سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]