1

ایران به دنبال گردشگران بیشتری از چین

  • کد خبر : 382593
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۴۸

ایران درحالی در نمایشگاه گردشگری شانگهای شرکت کرد که به تازگی یک هیأت گردشگری از ایران به چین سفری داشته و در دیدار با آژانس‌های سه شهر چین، برای افزایش سفر گردشگران چینی به ایران، رایزنی و توافق‌هایی داشته است.

مصطفی شفیعی شکیب، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ درباره تازه‌ترین رایزنی‌های گردشگری ایران در چین به خبرگزاری افق گفت: سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه برابر با ۱۲ سپتامبر در شهر شانگهای نمایشگاه ITB  برگزار شد و از ایران سه آژانس گردشگری حضور داشتند. نمایشگاه ITB شانگهای یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری چین است که به مدت سه روز به صورت B2B برگزار شد و از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور داشتند.

او افزود:‌ این نمایشگاه در واقع نمونه‌ای کوچک‌تر از ITB برلین است که تفاوت عمده آن در حضور پرتعداد توراپراتورهای استان‌های مختلف چین است که برحسب نیاز، همکاران خود را از کشورهای مقصد شناسایی می‌کنند و با آن‌ها قرار همکاری می‌گذارند.

به گفته رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران، این نمایشگاه پس از چهار سال تعطیلی و رکود به خاطر همه‌گیری کرونا برگزار شد و اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، ‌ فنلاند، عربستان، مالزی، آمریکا، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، روسیه، نروژ، اسرائیل، ترکمنستان، مصر، ‌ اکوادور، تایلند، ویتنام، امارات متحده عربی، مالتا، ایسلند، ارمنستان و بسیاری از شرکت‌های بزرگ رزرواسیون هتل و تعدادی از هتل‌های بین‌المللی در آن حضور داشتند.

پیش از این نمایشگاه، هیأت گردشگری ایران نیز در سفری به سه استان گوانگجو، شنزن و شانگهای در چین، رایزنی‌هایی را با برخی آژانس‌های گردشگری این کشور برای افزایش سطح تعاملات گردشگری بین دو کشور انجام داده بود.

چین از جمله بازارهای در اولویت گردشگری ایران است که با رکود سفر گردشگران غربی، همچنان در تعامل گردشگری با ایران است. آمار دقیقی از تعداد گردشگران چینی که با کاهش محدودیت‌های کرونا سفر به ایران را از سرگرفته‌اند، در دسترس نیست، اما بنا به اظهارات آژانس‌های گردشگری ایران، تعداد سفر این گردشگران به ایران درحال افزایش است. داده‌های برخی پلتفرم‌های سفر نیز بیانگر آن است که ایران در فهرست مقاصد مورد علاقه گردشگران چینی در تابستان گذشته قرار داشت.

شفیعی شکیب، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران معتقد است: اگر مشکلات و زیرساخت‌های اساسی گردشگری در کشور برطرف شود، چین بازاری به شدت گسترده و سودآور در گردشگری است. هرچند طبق اظهارات این تورگردان، ایران هنوز نتوانسته گردشگران پولدار و متمولی را که به اروپا و امریکا سفر می‌کنند جذب کند. در عین حال که همچنان کشوری ناشناخته برای مردم چین به شمار می‌آید و تبلیغات گردشگری ایران در این کشور هنوز پررنگ نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر