4

خط و نشان محمود عباس برای آمریکا و اسرائیل/ پرونده جنایات تل‌آویو به بلینکن تحویل شد

  • کد خبر : 383742
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت فوری برقراری آتش‌بس کامل در غزه تاکید کرد.

خط و نشان محمود عباس برای آمریکا و اسرائیل/ پرونده جنایات تل‌آویو به بلینکن تحویل شد

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در رام‌الله میزبان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بود و آخرین تلاش‌ها برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عباس در این دیدار بر اهمیت افزایش کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و غذایی و همچنین تامین سریع آب، برق و سوخت برای مردم فلسطین در غزه تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ارائه همه کمک‌های لازم برای اطمینان از اینکه بیمارستان‌ها و تأسیسات ضروری در غزه می‌توانند به سرعت فعالیت خود را از سر بگیرند، ارائه خدمات پزشکی به هزاران مجروح و تامین نیازهای مردم فلسطین شد.

در این دیدار، عباس پرونده جامعی را که مستند جنایات اشغالگران صهیونیست در غزه و کرانه باختری از جمله بیت المقدس است، به وزیر خارجه آمریکا تحویل داد. این پرونده شامل شواهدی از کشتار، ویرانی، پاکسازی قومی و سایر جنایاتی است که توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست انجام شده است.

عباس با پرداختن به اقدامات سرکوبگرانه مقامات صهیونیست علیه اسرای فلسطینی، از بلینکن خواست تا دولت تل‌آویو را مجبور کند که فوراً این اقدامات و تجاوزات علیه اسرای فلسطینی و جمعیت گسترده‌تر فلسطینی را متوقف کند.

او بر رد آوارگی اجباری مردم فلسطین چه در غزه و چه در کرانه باختری از جمله بیت المقدس تاکید و بر لزوم مداخله آمریکا برای جلوگیری از اخراج فلسطینیان از کرانه باختری به ویژه در دره اردن که شاهد طرح‌های بی سر و صدا توسط شهرک نشینان و ارتش اشغالگر صهیونیست است، تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: غزه بخشی جدایی ناپذیر از کشور فلسطین است و جدایی آن طبق برنامه‌ریزی مقامات اسرائیلی کاملا غیرقابل قبول است.

وی بر اهمیت آزادسازی وجوه مالیاتی فلسطینی‌ها که توسط دولت راست افراطی اسرائیل دریغ شده است، تاکید کرده و گفت که رهبری فلسطین از مسئولیت خود در قبال مردم غزه که تحت صلاحیت دولت فلسطین هستند، دست نمی‌کشد.

وی بر ضرورت عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح تاکید کرد.

او گفت که صلح و امنیت تنها از طریق اجرای راه حل دو دولتی مبتنی بر قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی حاصل می‌شود.

وی افزود: این راه حل شامل کل سرزمین فلسطین در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی و نوار غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین است. راه حل های امنیتی و نظامی شکست خود را ثابت کرده است و امنیت و ثبات را در منطقه محقق نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر