1

ادعای جدید انگلیس؛ مسئولیت حملات به کشتی‌های صهیونیستی بر عهده ایران است! | تصمیم انگلیس برای اعزام دومین ناو سلطنتی به خلیج فارس

  • کد خبر : 383787
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

وزارت امور خارجه انگلیس امروز با صدور بیانیه‌ای حمله به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را محکوم کرد و با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارتباط ایران با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، مدعی شد که مسئولیت این حملات بر عهده ایران است.

به گزارش خبرگزاری افق ، در این بیانیه ادعایی که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد،‌ آمده است: بریتانیا حملات شبه نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم می کند. همانطور که پیشتر گفته‌ایم، ایران مدت‌هاست که از شبه‌نظامیان حوثی حمایت نظامی و سیاسی کرده است و مسئولیت اقدامات گروه‌های نیابتی‌ و شرکای خود را بر عهده دارد.

این بیانیه می‌افزاید: این آب‌ها مسیرهای حیاتی برای تجارت جهانی هستند و حوادثی از این دست اهمیت حضور نیروی دریایی سلطنتی در منطقه را نشان می‌دهد.

در بیانیه یادشده با اشاره به تصمیم انگلیس برای اعزام دومین ناو نیروی دریایی سلطنتی این کشور به خلیج فارس ادعا شده است این کشور از طریق مشارکت در ائتلاف موسوم به «ساختار امنیت دریایی بین‌المللی» (IMSC) و «نیروهای دریایی ترکیبی» (CMF) که از سوی ایالات متحده فرماندهی می‌شود، به تضمین ایمنی کشتیرانی در منطقه متعهد است.

نیروهای مسلح یمن دیروز در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو کشتی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن پس از رد پیام‌های هشدارآمیز از سوی دو کشتی «یونیتی اکسپلورر» و «شماره ۹» علیه آنها در تنگه باب المندب عملیات نظامی انجام دادند.

طبق این بیانیه، کشتی اول هدف موشک نیروی دریایی و کشتی دوم هدف پهپاد نیروی دریایی یمن قرار گرفت. این بیانیه افزوده است: عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که دو کشتی پیام‌های هشدار نیروهای دریایی یمن را رد کردند.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

اما ادعای انگلیس درباره نقش تهران در این تحولات درحالیست که جمهوری اسلامی ایران ادعای دخالت در تحولات فلسطین را رد و تاکید کرده است که هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز تصریح کرد: ما هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم. این‌ها گروه‌هایی هستند که خود تصمیم می‌گیرند و خود اقدام می‌کنند.‌

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر