1

واکنش زاکانی به ناپدید شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری تهران

  • کد خبر : 383857
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

شهردار تهران در رابطه با عدم ثبت رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان در سامانه شفافیت گفت: در شهرداری سه سرفصل داریم که شامل تخصیص منابع، اجرای پروژه‌ها و نشاندن منابع در چارچوب‌های مالی است، این ۱۷ هزار میلیارد تومان فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار با گام سوم یعنی به هزینه نشاندن پروژه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری افق ، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از زیرگذر کوهک و راست‌گرد پل گل‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: به کیفی‌سازی و برقی‌سازی نیز توجه ویژه داریم و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از داخل کشور خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۵۰۰ دستگاه برقی است، تصریح کرد: برنامه بنا بر ۳ هزار دستگاه بود که تا امروز قرارداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه منعقد شده و علاوه بر این ۲ هزار دستگاه اتوبوس نیز وارد خواهد شد. امروز ۳ هزار دستگاه اتوبوس داریم که همانطور که گفتیم برای ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شده و ماهانه و به تدریج وارد ناوگان می‌شود و عملاً فضای شهر به حد نصابی می‌رسد که بی‌سابقه است.

زاکانی با بیان اینکه نوسازی ون‌ها و تاکسی‌ها نیز به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: در همین راستا همت وزیر صمت با اراده رئیس‌جمهور، وزیر نفت و وزیر نیرو و با حمایت وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی باعث می‌شود گام‌های بلندی را امسال و در ۶ ماه ابتدایی سال آینده برداریم. این در کنار عملیاتی شدن قرارداد ۷۹۱ واگن، تفاهم ۲۸۰ واگن دیگر و همچنین ۱۱۳ واگن ملی قرار دارد که نوید آینده‌ای متفاوت با شرایط فعلی است و در کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهد بود.

شهردار تهران بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار منتشر شده در رابطه با عدم ثبت رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان در سامانه شفافیت ادامه داد: در شهرداری سه سرفصل داریم که شامل تخصیص منابع، اجرای پروژه‌ها و نشاندن منابع در چارچوب‌های مالی است. از ابتدای سال مسیری جهش‌وار را پیش می‌بریم و این ۱۷ هزار میلیارد تومان فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار با گام سوم یعنی به هزینه نشاندن پروژه‌هاست؛ به همین دلیل در طول سال مالی دولت و دستگاه‌های اجرایی پایان اردیبهشت ماه را برای نشستن هزینه در حساب‌ها مشخص می‌شود.

وی گقت: برخی با ذوق‌زدگی این موضوع را مطرح کردند و ۱۷ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها هزینه شده و در حساب‌ها مشخص خواهد شد و باید برای کسانی که به اذهان مردم آسیب می‌زنند، تاسف خورد.

زاکانی با تاکید بر اینکه تمام پیش‌پرداخت‌ها در قالب همان ۱۷ هزار میلیارد تومان است،  تصریح کرد: برای خط ۱۰ مترو تا امروز ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌پرداخت و کارکرد انجام دادیم و یا برای خرید اتوبوس از همین منبع پرداخت کرده‌ایم که هنوز به هزینه ننشسته است. در مجموع امیدواریم این اقدامات دستخوش امور سیاسی قرار نگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر