2

کشور سریلانکا یکی از کشورهای محبوب و ارزان برای گردشگران

  • کد خبر : 384704
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

کشور ساحل های پهناور، آثار تاریخی بسیار، مردم خون گرم و غذاهای خوشمزه و مرقون به صرفه. کشورهای زیادی در دنیا وجود ندارد که همچون سریلانکا دارای جاذبه های گردشگری زیادی داشته باشد.اگر به دیدن جنگل‌های استوایی، مزارع چای، حیات وحش خاص و سواحل تمیز شنی علاقه دارید، به سریلانکا بروید. سری لانکا یک کشور جزیره‌ای است و ترکیبی از طبیعت بکر و غنای فرهنگی را به شما نشان می‌دهد. کشور سریلانکا با وجود وسعت کم، تنوع بسیاری دارد. لذت بردن از همه این جذابیت‌ها نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق در سفر و آگاهی از ویژگی‌های این کشور است.

کشور جزیره‌ای سریلانکا، بخشی از هندوستان است و در قاره آسیا قرار دارد. سری لانکا تاریخچه غنی و فرهنگ متنوعی دارد که تحت‌تأثیر آیین بودایی، هندو، اسلام و مسیحی بوده است. این کشور به طبیعت زیبا، جنگل‌های بارانی، مزارع چای، پارک‌های ملی و سواحل دیدنی شهرت دارد. سریلانکا همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان چای، قهوه، لاستیک و ادویه‌جات در جهان است.کلمبو، پایتخت سریلانکاست.این شهر بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است و در ساحل غربی جزیره قرار دارد. کلمبو یک شهر تاریخی و فرهنگی است و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مانند موزه‌ها، معابد، پارک‌ها و بازارها را در خود جای داده است. این شهر همچنین مرکز اقتصادی و تجاری سری لانکا محسوب می‌شود که بندر بزرگ و فعالی دارد و به تجارت بین‌المللی این کشور کمک می‌کند. کلمبو یک شهر متنوع و چندفرهنگی است که در آن مردم از اقوام، زبان‌ها و ادیان مختلف زندگی می‌کنند. این شهر به‌دلیل هوای گرم و مرطوب، غذاهای خوش‌مزه و موسیقی شادش معروف است.

جزیره سریلانکا از دشت ‌های تپه‌ ماهوری ساحلی بیشتر تشکیل شده و کوهستان‌ های آن فقط در مناطق مرکزی و جنوب قرار گرفته اند ، مرتفع ترین نقطه سری‌لانکا کوه پیدوروتالاگالا است که ۲۵۲۴ متر ارتفاع دارد و در سریلانکا ۱۰۳ رودخانه وجود دارد که طولانی‌ ترین آن‌ها می توان به رود مَهاولی اشاره کرد که از جاذبه های گردشگری سریلانکا محسوب می شود ، طول این رودخانه ۳۳۵ کیلومتر است و در مسیر رودخانه‌های سریلانکا ۵۱ آبشار طبیعی با ارتفاع ۱۰ متر یا بیشتر وجود دارد که بلند ترین آن‌ ها آبشار بامباراکاندا به ارتفاع ۲۶۳ متر است و همچنین می توانید از جاذبه های بسیار زیبا مانند رودخانه ها ، تالاب ها ، جنگل‌های حرا  که بیش از هفت هزار هکتار را می‌ پوشاند دیدن کنید و لذت ببرید. در جزیره سری‌لانکا مواد طبیعی ایلمنیت ، فلدسپات ، گرافیت ، سیلیکا ، کائولین ، میکا و توریم به وفور یافت می شود ، نفت و گاز هم در خلیج منار کشف شده و برنامه‌هایی برای استخراج آن وجود دارد.

زبان‌های رسمی آن سینهالی و تامیل است، جمعیت این کشور ۲۰ میلیون و دویست هزار نفر است. ۷۵ درصد از مردم این کشور از قوم سینهالی هستند. که قومی است آریایی که از شمال هند به سری‌لانکا نقل مکان کرده است. ۱۱ درصد از مردم سری‌لانکا نیز از تبار تامیل هستند که قومی است دراویدی ۷۰ درصد از مردم سریلانکا بودایی، ۱۳ درصد هندو و ۱۰ درصد مسلمان هستند. جشنواره سالانه موسوم به ” روز بودا ” برای بوداییان سری‌لانکا مناسبتی ویژه است و همچنین در سریلانکا جمعیت کوچکی از زرتشتیان نیز سکونت دارند که از پارسیان هند هستند که در زمان حکم ‌رانی بریتانیا بر منطقه، به سیلان آمدند و شمار پارسیان سریلانکا اما در سال‌های اخیر به‌ مرور رو به کاهش گذاشته‌ است.

آب ‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که بر اثر بادهایی است که از اقیانوس به سمتش می ‌وزد و نیز آب و هوای سریلانکا معمولا در تمام طول سال متعادل است اما فصل ها در واقع به خشک و مرطوب تقسیم میشوند ، اگر قصد دارید در مناطق ساحلی ساکن شوید لباس های سبک نخی کافی خواهد بود. بهترین زمان برای بازدید از سواحل غرب و جنوب از دسامبر تا مارس است و در حالی که بهترین آب و هوا در ساحل شرقی از آوریل و می تا سپتامبر است و نیز سریلانکا به سبب موقعیتی که در نزدیکی اکواتور دارد ، درجه حرارت در طول سال به نسبت ثابت باقی می ماند و مناطق ساحلی از دمای متوسط روزانه در حدود ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است که معمولا در طول داغترین بخش روز به خوبی به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد و درجه حرارت با ارتفاع کاهش می یابد ، به درجه ی متوسط ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد در کندی کاهش می یابد و بالاترین بخش های جزیره خنک می شود و همچنین شب ها در تپه ها هوا کاملا سرد و دمای هوا گاهی اوقات نزدیک به انجماد رطوبت میرسد و در نواحی جنوب غربی نزول درصد نزولی و تقریبا ۶۰ تا ۸۰ درصد در سایر نقاط جزیره افزایش می یابد. در کل، بهتر است که در ماه های دسامبر تا مارس برای سفر به این جزیره اقدام کنیم زیرا در این زمان با تعطیلات کریسمس و سال نو نیز مصادف است ، از این فرصت استفاده کنید و تعطیلات خود را در سریلانکا به سر ببرید. پول رسمی کشور سریلانکا روپیه است که هر روپیه به ۱۰۰ سنت تقسیم میشود و این واحد پولی زیر نظر بانک مرکزی سریلانکا می باشد .

سریلانکا کشور ساحل های پهناور، آثار تاریخی بسیار، مردم خون گرم و غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه است که گزینه عالی برای سفر می باشد.
عکاس : پریسا شکری
خبرنگار: امین فرج الهی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384704

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر