2

طنجه شهر تمدن‌های متعدد در مراکش

  • کد خبر : 384747
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

سومین شهر مهم کشور مراکش، طنجه نام دارد که در نزدیکی تنگه‌ی جبل‌الطارق و بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع شده است. این شهر از نظر تاریخی بسیار غنی است و تمدن‌های بسیاری را از قرن پنجم میلادی تاکنون به خود دیده است.

 

طنجه سومین شهر مهم مراکش است که در نزدیکی جبل الطارق بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار گرفته است. طَنجه ‏تاریخی بسیار غنی دارد زیرا از سده پنجم میلادی تا کنون تمدن‌های متعددی در آن حضور داشته‌اند. این شهر در نقطه‌ای قرار ‏گرفته که آفریقا را به اروپا متصل می‌کند و زمانی مخفیگاهی مناسب برای جاسوسان بین‌المللی محسوب می‌شد که با آمیختن در ‏میان هنرمندان خود را استتار می‌کردند. ‏

این شهر مکانی جذاب و دیدنی برای سفر می‌باشد. شهر طنجه جاذبه های زیادی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

ـ مدینه طنجه: تمام شهرهای موجود در کشور مراکش دارای مکانی بنام مدینه هستند. مدینه بخشی از شهر است که به شهر قدیمی معروف است. مدینه هر شهر، قلب تاریخ و تمدن آن محسوب می‌گردد.

ـ ارگ طنجه: محلی برای زندگی پادشاه در دوران قدیم. این ارگ در قرن ۱۷ ساخته شده است

ـ موزه ارگ طنجه: این موزه در محیط داخلی ارگ واقع شده است و گنجینه‌ای از آثار تاریخی مراکش را در خود نگاه می‌دارد.شمال غرب مراکش در مقایسه با نواحی جنوبی مراکش، تابستان‌های ملایم‌تر و زمستان‌های نسبتا سردی را تجربه می‌کند. با توجه به هم‌جواری با اقیانوس اطلس حتی هوای طنجه چند درجه خنک‌تر از بخش اسپانیایی تنگه است. بهار بهترین فصل از نظر آب و هوایی برای بازدید از طنجه به حساب می‌آید.

پیاده‌روی شاید بهترین وسیله برای گشت‌و‌گذار در شهر منسجم طنجه باشد. واضح است همه جاهای دیدنی شهر دراطراف بافت قدیم شهر و در فاصله‌هایی نزدیک نسبت به هم قرار دارند. اگر بخواهید از وسیله‌ای غیر از تاکسی استفاده کنید اتوبوس‌های عمومی شهری نیز در دسترس هستند. ورود به مراکش و طنجه مستلزم اخذ ویزای مراکش است که با این ویزا تا ۹۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید.

جاهای دیدنی طنجه

از جاهای دیدنی طنجهمی‌توان به موزه la Fondation Lorin، باغ‌های مندوبیا،‌ پارک M’Nar،‌ ساحل طنجه،‌ مسجد بزرگ طنجه، کتابخانه Librairie Des Colonnes،‌ کپ اسپارتل‌، کیپ مالاباتا (دپنتا مالاباتا)،‌ گالری کونیل، کلیسای جامع اسپانیایی، آرامگاه ابن بطوطه، مرکز فرهنگی ابن خلدون و موزه کسبه فرهنگ مدیترانه اشاره کرد که باید در تور مراکش از آن‌ها دیدن کنید.

عکاس : مریم خیری

خبرنگار : مرتضی شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384747

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر