3

منطقه بکر و زیبای ترکمن صحرا

  • کد خبر : 384979
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

قطعا تصاویر رویایی دویدن گله‌های اسب را در سرزمین ترکمن صحرا مشاهده کرده‌اید. این منطقه‌ی بکر و زیبا، خطه‌ای سرسبز در شمال شرقی ایران است. ترکمن صحرا دارای ظرفیت‌های طبیعی بسیاری بوده و از جنگل تا مرتع، کوه و جنگل و سواحل جلگه‌ای را در بر می‌گیرد. این صحرای سرسبز محل زندگی مردمان خون‌گرم ترکمن با فرهنگ اصیل و آداب و رسوم بسیار جذاب است.

ترکمن صحرا شامل نواحی شمالی استان‌های گلستان و خراسان شمالی است. این ناحیه شهرهای بندر ترکمن، گنبد کاووس، کلاله، سیمین شهر، گمش تپه، انبار آلوم، مراوه‌تپه، آق‌قلا، داشلی برون و نگین شهر استان گلستان را در بر می‌گیرد. ترکمن صحرا منطقه بسیار وسیعی است که شمال آن جمهوری ترکمنستان، شرق آن خراسان، بجنورد و دره گز است. از جنوب به کوهپایه‌های جنگلی البرز شمالی و از غرب به دریای خزر می‌رسد.

برای رفتن به ترکمن صحرا می‌توانید از انواع وسایل نقلیه، از هوپیما گرفته تا قطار، اتوبوس و ماشین شخصی را انتخاب کنید.

هواپیما: برای رفتن به استان گلستان با هواپیما، می‌توانید از هواپیمای تهران-گرگان استفاده کنید. شرکت‌های هواپیمایی مختلف از جمله، ایران ایر، آسمان، قشم ایر و… همه روزه در تمام ساعات شبانه روز از تهران به مقصد گرگان پرواز دارند. حتی می‌توانید پرواز تهران_گنبد کاووس را انتخاب کنید.

قطار: برای حرکت با قطار، می‌توانید از قطارهای رجا استفاده کنید که شبانه حرکت کرده و صبح به گرگان می‌رسند.

اتوبوس: از پایانه‌های شرق و بیهقی هر روز سرویس‌های بسیاری به استان گلستان می‌روند. در این زمینه انتخاب زیادی درباره تعاونی‌ها که شامل همسفر، رویال سفر، سیروسفر، عدل گیتی پیما و… می‌شوند و اتوبوس اسکانیا یا ولو دارید.

البته باتوجه به مسیر زیبا و تماشایی این منطقه پیشنهاد ما سفر زمینی به ترکمن صحرا با تور یا ماشین شخصی است. برای رفتن از تهران به ترکمن صحرا حدود ۷ ساعت رانندگی خواهید داشت. بهتر است مسیر جاده فیروزکوه را انتخاب کنید. با ورود به جاده فیروزوه به مناظر زیبا و شگفت‌آور، جنگل‌های سرسبز و هوای پاک می‌رسید. اما این تنها اول راه است. در تمام مسیر صحنه‌های زیبایی خواهید دید که روحتان را سرزنده می‌کند.  مسیرتان را به سمت قائم شهر و بابل ادامه داده و جاده سیاهکل رود را به سمت بهشهر پیش بگیرید. پس از گذشتن از بهشهر و رسیدن به کردکوی می‌توانید فرمان اتوموبیلتان را به سمت چپ چرخانده و به بندر ترکمن بروید؛ یا همچنان به سمت گرگان پیش بروید

هزار دره ترکمن صحرا یک پدیده‌ی زمین شناسی است. در این منطقه سنگ‌های سست یا رسوبات ریزی تشکیل شده‌اند که پوشش گیاهی زیادی ندارد. فرسایش‌های آبی و تراکم زیاد آبراهه‌ها در این منطقه باعث به وجود آمدن ناهمواری‌های زیادی با نام هزار دره شده‌اند.

عکاس : پریسا شکری

خبرنگار : بهمن ثابتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384979

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]