1

مالدیو کشوری با جزایر عجیب و غریب مرجانی + تصاویر

  • کد خبر : 384981
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

مالدیو را به سواحل بی‌نظیر، جزایر مرجانی، دنیای زیر آب و تجملی باورنکردنی می‌شناسند. این کشور دارای طبیعتی باشکوه و زیبا است. مالدیو با داشتن ۱۲۰۰ جزیره و ۲۶ جزیره مرجانی، آب‌های شفاف و جذاب، سواحل شنی، صخره‌های باشکوه و ورزش‌های آبی، هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند.

مالدیو کشوری با جزایر عجیب و غریب مرجانی است که در سراسر جهان به سواحل زیبا و آب‌های شفاف و درخشان شهرت دارد. جزایر مالدیو در طی سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. بیشتر جزایر مالدیو دارای ویلاهای مجلل و نخلستان‌هایی بی‌پایان هستند که چشم‌ها را به خود خیره ممالدیو،‌ کشوری واقع در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا است. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود. به‌طور متوسط، ارتفاع کشور مالدیو از سطح دریا در حدود ۱٫۵ متر است که به همین جهت، به‌عنوان کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان نیز شناخته می‌شود. بلندترین نقطه این کشور فقط ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. ماله پایتخت کشور مالدیو، به‌طور سنتی محل تاج‌گذاری و اقامت شاهان این سرزمین بوده است و امروز با حدود ۱۵۰ هزار شهروند، یکی از کم جمعیت‌ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود. ماله معروف‌ترین جزیره مالدیو به پادشاه جزایر نیز شهرت دارد.ی‌کنند. مالدیو با ترکیبی از رنگ‌های سبز، آبی و سفید در طبیعت خود بهشتی واقعی روی زمین است. انتخاب از میان جاهای دیدنی مالدیو کار آسانی نیست.

مالدیو از جمله مقاصد گردشگری است که نیازی به تهیه ویزا در کشور مبدا خود ندارد و شما می‌توانید از ویزای فرودگاهی در سفر به مالدیو استفاده کنید. برای تهیه ویزای فرودگاهی، فقط کافی است با ورود به این کشور فرم دریافت ویزا را پر کنید و مدارک لازم خود را به ماموران فرودگاه ارائه دهید. شما باید پاسپورت معتبر خود را به‌همراه ۵۰ تا ۷۰ دلار به‌همراه داشته باشید تا بدون هیچ دغدغه‌ای، مهری روی پاسپورت شما درج شود. با وجود ساده بودن صدور ویزای فرودگاهی، بهتر است به چند نکته مهم در دریافت آن دقت کنید.

  • پاسپورت شما باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد.
  • هنگام ورود به فرودگاه برگه رزرو هتل خود و بلیط رفت و برگشت هواپیما را همراه داشته باشید.
  • به‌ازای هر روز اقامت در مالدیو، باید ۵۰ دلار نقد همراه شما باشد.
  • یک قطعه عکس تمام رخ همراه داشته باشید.
  • ویزای صادر شده برای شما به‌مدت ۳۰ روز اعتبار دارد.
  • کارت واکسن تب زرد را به‌همراه داشته باشید.
  • ارائه کارت واکسن کرونا نیاز نیست؛ اما تست PCR تا ۹۶ ساعت قبل از سفر الزامی است.یکی از جاذبه‌های دیدنی مالدیو، «خیابان ماجدهی ماگو» (Majeedhee Magu Road) است که فرصتی برای خرید خیابانی محسوب می‌شود. خرید خیابانی فعالیتی است که همه مردم از  از کودکان تا بزرگسالان از آن لذت می‌برند.

    اگر به مالدیو می‌روید حتما باید از خیابان ماجدهی ماگو دیدن کنید تا تجربه پیاده‌روی دلچسبی را در خیابان اصلی پایتخت، به دست بیاورید. در این خیابان طیف وسیعی از غذاهای محلی و جدیدترین لباس‌های مد روز در انتظار شما هستند؛ اما بهترین چیزهایی که در اینجا می‌توانید به‌عنوان هدیه یا سوغات با خود ببرید، اقلام دست‌سازی هستند که توسط محلی‌ها ساخته می‌شوند. شما می‌توانید در هر زمانی بین ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب به خیابان ماجدهی ماگو بروید تا پیش از بازگشت به خانه، یادگاری از مالدیو با خود به‌همراه داشته باشید.

  • عکاس : مهسا سربازی
  • خبرنگار: سید امیرحسین قضاتی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384981

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر