1

نظارت شورای نگهبان کافی است

  • کد خبر : 38503
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰

محمدنبی حبیبی گفت :نظارت شورای نگهبان کافی است و نمی‌شود برای شورای نگهبان شریک در نظارت قرار داد.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: تغییر و تکمیل هر قانون، کاری عادی است اما تعدد مسئول مجری انتخابات، مشکلات فراوانی را در پی دارد؛ نظارت شورای نگهبان کافی است و نمی‌شود برای شورای نگهبان شریک در نظارت قرار داد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: آنچه که در سوریه در جریان است تسویه حساب خط سازش با غرب از جبهه مقاومت است؛ عربستان، قطر و ترکیه به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی با صدور تروریسم به دمشق مشغول تسویه حساب با بشار اسد هستند.

دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح کرد: آنها می‌خواهند مرهمی بر زخم غرب در عدم توفیق تحقق خاورمیانه بزرگ بگذارند و تمام شکست‌های غرب و رژیم صهیونیستی را با سقوط بشار اسد جبران کنند.

وی با اشاره به میثاق غیر متعهدها یادآور شد: در میثاق غیر متعهدها آمده است اعضا باید به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند و نسبت به هم احترام متقابل داشته باشند؛ عربستان، قطر و ترکیه عملا با مداخله در امور داخلی سوریه نسبت به تعهد خود در جنبش غیر متعهدها عمل نکرده‌اند و پایبند نمانده‌اند.

حبیبی با اشاره به فروپاشی از درون در سرزمین‌های اشغالی افزود: اکنون رژیم اشغالگر قدس با بحران اقتصادی و اجتماعی در درون خود روبروست؛ خودسوزی ۱۰ نفر از ساکنان رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست‌های این رژیم نشانگر اوج وخامت در سرزمین‌های اشغالی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اظهار داشت: اکنون مهاجرین فهمیده‌اند که وعده‌های رژیم اشغالگر قدس سرابی بیش نبوده است و موج اعتراضات هر روز گسترده‌تر می‌شود؛ لذا عمل مداخله کشورهایی چون ترکیه، قطر، عربستان و کشورهای خط سازش با غرب در منطقه در اعزام تروریست‌ها به سوریه نوعی تنفس مصنوعی دادن به رژیم بحران زده اشغالگر قدس است، جهان اسلام از این خیانت نمی‌گذرد و پاسخ آن را در زمان خود خواهد داد.

وی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز افشای خط سازش با صهیونیست‌ها، روز رسوایی خائنین به آرمان ملت فلسطین و آزادی قدس شریف و روز محک غیر آمریکایی بودن جنبش‌ها و قیام‌های منطقه است.

حبیبی ادامه داد: روز قدس روز جشن بیداری اسلامی و رهایی از سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است؛ رهبران سازش کار غرب نمی‌توانند از خشم توده‌های مسلمان در امان بمانند.

دبیرکل حزب مؤتلفه تاکید کرد: روز قدس روزی است که همه باید رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند و از اختلافات در درون و برون کشورهای اسلامی پرهیز نمایند.

وی با اشاره به روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: تنها راه مقابله با سلطه آمریکا در منطقه مقاومت است؛ حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه و حماس در جنگ ۲۲ روزه نشان دادند راه نجات تنها مقاومت است.

وی در ادامه ربودن زائران ایرانی در سوریه توسط تروریست‌ها را مهم توصیف کرد و گفت: مسئولیت جان زائران ایرانی ربوده شده به عهده کشورهای حامی تروریسم در سوریه یعنی ترکیه، عربستان و قطر است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همت در تعیین راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف، مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی بودجه به نفت، بهره‌وری از حداکثر منابع، عدم اتکا به خارج، جلوگیری از خام فروشی نفت و تاکید بر توسعه پالایشگاه‌های و صنایع پتروشیمی و بالاخره توانمندسازی بخش خصوصی از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه در خصوص قیمت ارز و تک نرخی کردن ادامه داد: قطعاً چند نرخی بودن ارز مفاسد زیادی دارد و حتی به تولید آسیب  می‌رساند؛ اقدام بانک مرکزی در تک نرخی کردن ارز امری پسندیده و در جهت حمایت از تولید ملی است اما سخن اینجاست که این نرخ چگونه تعیین خواهد شد، آیا محاسبات واقعی، علمی درست برای حفظ پول ملی صورت خواهد گرفت یا این نرخ بدون پشتوانه علمی و با صدور یک دستور غیر کارشناسی خواهد بود، اگر حالت دوم اتفاق بیفتد ما همچنان دچار آسیب‌های چند نرخی شدن ارز خواهم بود.

وی تاکید کرد: حرکت به سوی تک نرخی کردن ارز باید در چهار چوب  تحقق اقتصاد مقاومتی و ذیل قرارگاه جنگ اقتصادی صورت گیرد.

حبیبی در پایان درباره تغییر قانون انتخابات گفت: تغییر و تکمیل هر قانون، کاری عادی است، اما تعدد مسئول مجری انتخابات، مشکلات فراوانی را در پی دارد و اگر منظور نظارت باشد، نظارت، شورای نگهبان کافی است و نمی‌شود برای شورای نگهبان شریک در نظارت قرار داد؛ بنابراین مجری واحد و ناظر واحد همیشه ضامن سلامت انتخابات بوده است و مجری و ناظر برای پاسخگویی به مسئولیت خود باید اختیار لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر