2

جاده زیبای خرم آباد -بروجرد

  • کد خبر : 385567
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

شهر خوش‌ آب‌وهوای خرم‌آباد، مرکز استان لرستان و بزرگ‌ترین شهر لرنشین ایران است. این شهر تاریخی در میان دره‌های زاگرس قرار گرفته و با داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، ششمین مرکز استان پربارش در ایران است. آثار تاریخی بر جای مانده در این شهر نشان‌دهنده‌‌ی اهمیت بالای آن به عنوان یکی از شهرهای مهم غربی در تاریخ و فرهنگ ایران، به خصوص در دوران ساسانی است. خرم‌آباد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی از جمله قلعه فلک‌افلاک، مناره آجری و دریاچه کیو است.

شهر کوهستانی خرم‌آباد در میان دره‌های سرسبز زاگرس، ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا و در دامنه جنوبی سفیدکوه قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا شهر بروجرد ۱۱۰ کیلومتر، تا تهران ۴۹۰ کیلومتر و تا اهواز ۳۹۰ کیلومتر است. خرم آباد همینطور به دلیل قرارگیری در سر راه تهران – خوزستان، دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است.خرم‌آباد و بروجرد هر دو از شهرهای بزرگ استان لرستان هستند، بنابراین مسیری کوتاهی پیش رو دارید؛ مسیری به طول ۱۰۸ کیلومتر که از بزرگراه بروجرد – خرم‌آباد می‌گذرد و مسافت زمانی آن نیز، ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه است.برای رسیدن به شهرستان خرم‌آباد از بروجرد، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنید که در ادامه به ویژگی‌های این مسیر و معرفی جاذبه‌های آن می‌پردازیم.برای رسیدن به شهر خرم‌آباد از شهر بروجرد، بهترین انتخاب، استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. از بروجرد به سمت شهر خرم‌آباد، همان‌طور که در بالا گفتیم مسیری ۱۰۸ کیلومتری در پیش دارید و مسافت زمانی ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه در راه هستند.

در مسیر تقریبا کوتاه بین شهر بروجرد تا شهر خرم‌آباد، جاذبه‌های گردشگری برو وجود دارند که توقف در این مسیر برای دیدن این جاذبه‌ها خالی از لطف نیست. مقبره و تنگه تاریخی زاهد  شیر کمالوند از اولین جاذبه‌هایی است که در این مسیر پیش رو دارید. این اثر تاریخی که مربوط به سده ۷ و ۸ هجری قمری است، در جاده خرم‌آباد – بروجرد و در سر سه‌راه پلیس راه کمالوند واقع شده است. سراب نرکه، طبیعت بکر و آبشار زیبا و شگفت‌انگیز حشوید که در دره حشوید و در مجاورت روستایی به همین نام واقع شده است، از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

عکاس : مهسا محمودی

خبرنگار : عظیمه ولی پور

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=385567

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر