3

دومین شبکه ترویج فساد در فیس بوک منهدم شد+تصویر

  • کد خبر : 38571
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷

من در زمینه برنامه نویسی تخصص دارم و برای آزمایش نرم افزار‌ها و حس کنجکاوی مرتکب این جرم شدم

در جهت حفاظت و مراقبت از اطلاعات شخصی خود از اعتماد بیش از حد به اطرافیان و دوستان خودداری کنید.

افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ زارع پور اعلام کرد: در پی شکایت یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه سایت شخصی وی هک شده و احتمال به سرقت رفتن اطلاعات شخصی او زیاد است این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: پس از انجام عملیات‌های فنی و مهندسی مشخص شد که توسط هم خوابگاهی شاکی بر روی لپ تاپ او نرم افزار جاسوسی نصب شده که در صورت اتصال به اینترنت دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی را برای وی مهیا می‌کند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات فنی به‌عمل آمده از متهم و رو به روی او با مستندات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من در زمینه برنامه نویسی تخصص دارم و برای آزمایش نرم افزار‌ها و حس کنجکاوی مرتکب این جرم شدم و زمانی که دوستانم لپ تاپشان را برای نصب نرم افزار یا رفع ایراد به من می‌دادند این نرم افزار جاسوسی که توسط خودم ساخته شده را بر روی سیستمشان نصب می‌کردم.

سرهنگ زارع پور در خاتمه اضافه کرد: از شهروندان عزیز مخصوصاً دانشجویان گرامی خواسته می‌شود جهت حفاظت و مراقبت از اطلاعات شخصی خود از اعتماد بیش از حد به اطرافیان و دوستان خودداری و لپ تاپ و کامپیوتر شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

دومین شبکه ترویج فساد در فیس بوک منهدم شد
مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد: دومین شبکه ترویج فساد و ابتذال در فیس بوک که به اغفال جوانان و کاربران ایرانی می‌پرداخت، با تلاش کارشناسان پلیس فتا منهدم و مدیر اصلی آن نیز دستگیر شد.

متهمان پرونده در شبکه اجتماعی فیس بوک به راه اندازی صفحه‌ای مخصوص “داف‌های تهران” اقدام کرده بودند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با اشاره به این موضوع که صفحه رصد شده در شبکه اجتماعی فیس بوک اقدام به عضو گیری می‌کرده، افزود: اغفال جوانان و کاربران ایرانی و تشکیل باندهای فساد مهم ترین هدف گردانندگان این شبکه بوده است.

این شبکه در مدت فعالیت خود، ۳۰ هزار نفر عضو گیری کرده بود که با تلاش‌های مستمر کارشناسان فنی و متخصصان پلیس فتا شناسایی و منهدم شد.

در این راستا، دو عضو اصلی این شبکه دستگیر شدند و در حال حاضر این سایت غیر فعال شده و بازپرس پرونده نیز برای هریک از متهمان، قرار مناسب صادر کرده است.

اینترنت به‌عنوان یک دنیای جدید و محیطی گسترده فضایی را خلق کرده است که وسعت آن به اندازه کره خاکی است بنابراین شهروندان ضمن توجه به توصیه‌های پلیس فتا و اطلاع رسانی که در سایت www.cyberpolice.ir انجام شده می‌توانند با هوشیاری خود عرصه را بر فعالیت مجرمان در فضای سایبری تنگ کنند.

شایان ذکر است؛ کارشناسان فنی و متخصص پلیس فتا چندی پیش یک شبکه اجتماعی موصوف به پاف و داف را با ۲۷ هزار عضو در فیس بوک منهدم کردند و چهار سرکرده اصلی باند را نیز در این رابطه شناسایی و به دام انداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38571

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر