2

اسکله بندری انزلی

  • کد خبر : 385757
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶

انزلی یکی دیگر از زیباترین شهر های ایران به شمار می آید . این شهر با داشتن خانه هایی با بام های رنگارنگ، میدان هایی زیبا، سبک خاص معماری، آب و هوای مناسب و نسبتا شرجی یکی از زیباترین شهر های ایران به شمار می‌آید. در ادامه با معرفی بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی همراه تاریخ ما باشید.

 

این شهر دارای جاذبه‎های گردشگری زیادی است که از بین آن‎ مرداب، برج ساعت، کاخ میان پشته، پناهگاه حیات وحش سرخانکن، گورستان لهستانی‏‌ها، دهکده ساحلی، حافظیه و اسکله و بلوار ساحلی انزلی را میتوان نام برد.این شهر دارای جاذبه‎های گردشگری زیادی است که از بین آن‎ مرداب، برج ساعت، کاخ میان پشته، پناهگاه حیات وحش سرخانکن، گورستان لهستانی‏‌ها، دهکده ساحلی، حافظیه و اسکله و بلوار ساحلی انزلی را میتوان نام برد.

این شهر بزرگترین و قدیمی ترین بندر حاشیه ی دریای خزر میباشد و به سبب همین امر نقش مهمی را در جایگاه حمل و نقل کالا ها توسط دریا ایفا میکند و بنابراین این بندر یک بندر ترانزیتی است.در تمامی فصول، انزلی مقصد خوبی برای سفر است و بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی در همه فصول دیدنی است، ولی آب و هوای آن در فصولی که خیلی گرم و یا خیلی سرد نباشد، بهتر است، در هر صورت اگر شما اهل دریا و شنا کردن هستید تابستان برای عزم سفر مناسب تر است هرچند ممکن است رطوبت زیاد همراه با افزایش دما کمی شما را آزار دهد ولی بهار و پاییز قطعا هوایی دلپذیر و مناسب را برای شما می سازد.

انزلی بعد از رشت، پرجمعیت‌ترین شهر در استان گیلان است، این شهر بالاترین میزان بارندگی را در کشور دارد که به همین دلیل به شهر باران معروف است. دروازه اروپا نیز لقب دیگر این شهر است که علت آن این است که این شهر به دلیل ارتباط دریایی با اروپا و داشتن گمرک، از سایر شهرها زودتر با دستاوردهای غرب روبرو شده و بعضی از اولین‏‌ها مرتبط با این دستاوردهابه این شهر تعلق دارد. جالب است بدانید که اولین تاسیسات دریایی و همچنین اولین شهری که با برق روشن شد بندر انزلی می باشد.

عکاس: مرتضی شکری

خبرنگار : فرنازسادات حسنی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=385757

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر