1

راهپیمایی ۲۲ بهمن

  • کد خبر : 387762
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و سایر شهرهای کشور از صبح امروز شروع شد و در حال برگزار شد.

در تهران راهپیمایی از نقاط مختلف شهر به سمت میدان آزادی است. سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال در میدان آزادی سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری است. به گفته مسوولان، این مراسم به صورت همزمان در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و بالغ بر ۳۵ هزار روستای کشور برگزار می‌شود. این مراسم با قرائت قطعنامه به پایان می رسد. راهپیمایی ۲۲ بهمن، به یاد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و سرنگونی حکومت شاهنشاهی در ایران برگزار می شود.

صاحبان انقلاب اسلامی صبح امروز باردیگر با آرمان‌های امام و رهبری در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند. آغاز مراسم جشن انقلاب اسلامی ساعت ۹۰:۳۰ روز یکشنبه ـ ۲۲ بهمن ماه ـ اعلام شده بود اما زودتر از زمان تعیین شده، مردم در مسیرهای دوازده گانه پایتخت حضور یافته بودند تا حامل سه پیام مهم به داخل و خارج از کشور باشند.

حمایت از انقلاب اسلامی، حضور حداکثری در آوردگاه ۱۱ اسفند ماه و دفاع از مردم فلسطین پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ بود. این پیام فقط مخصوص حزب اللهی نبود؛ همه مردم با سلایق و دیدگاه‌های مختلف سیاسی در راهپیمایی اعلام حضور کردند تا بگویند «انقلابِ خمینی» به نام یک جریان نیست.

این انقلاب برای همه مردم است و می‌خواهند همانند بهمن ۵۷ نقش خود را در بزنگاه های حساس نشان دهند.ملت ایران امروز به وقت ۲۲ بهمن به صورت گسترده در راهپیمایی شرکت کردند و تا حماسه ای ماندگار خلق کنند و قطعه دیگر این پازل را در ۱۱ اسفندماه تکمیل خواهند کرد.
ملتی که سبک زندگیش رسم‌الخط آزادی‌خواهان جهان و مقاومت اسلامی است از چنان عظمتی برخوردار است که در تعریف نمی‌گنجد و موظف هستیم متناسب با عزم و اراده این مردم عمل کنیم.

برنامه‌های امسال از ۱۲ بهمن از حرم امام (ره) آغاز شده و در تمام شهرها، استان و بخش‌های مختلف کشور، مردم ایران جشن‌ها را برگزار کردند.

امشب هم به مناسبت اربعین شهدای کرمان، در سراسر کشور در مساجد مراسمی در نظر گرفته شده است.

مطابق معمول گلبانگ تکبیر و نورافشانی را در ساعت ۹ شب خواهیم داشت و فردا هم که روز ۲۲ بهمن است، ما در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و بالغ بر ۳۵ هزار روستای کشور، مراسم گرامیداشت دهه فجر را شاهد خواهیم بود. در تهران راهپیمایی از ساعت ۹:۳۰ و در مسیر شهید آرمان علی‌وردی به طرف میدان آزادی آغاز می‌شود.

ناوگان حمل ‌نقل عمومی از ساعت ۶ صبح در همه مسیرهای منتهی با مسیر راهپیمایی به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد داشت. همچنین ۲ هزار ۵۰۰ غرفه در حوزه مختلف خدماتی و ایستگاه سلامت برای سالمندان در نظر گرفته شده است. مراسم رسمی از ساعت ۱۰ صبح با تلاوت قرآن و چتربازهای نیروهای مسلح و گلباران آغاز شده و با سخنرانی رئیس جمهور و قرائت قطعنامه پایان می‌یابد. مراسم دهه فجر در بیش از ۷۰ کشور از ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار می‌شود و ۷هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش‌ خواهند داد.

خبرنگار : سید اصغر حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر