2

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آغاز شد

  • کد خبر : 389232
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور اسامی داوطلبان احرازصلاحیت‌شدۀ انتخابات چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت. مرحلۀ بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات از ۱۵ خرداد […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور اسامی داوطلبان احرازصلاحیت‌شدۀ انتخابات چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

مرحلۀ بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات از ۱۵ خرداد در شورای نگهبان آغاز شد و بررسی‌ها تا مهلت پنج‌روزۀ اول به پایان نرسید و آن شورا طبق قانون، از بخشی از مهلت ‌پنج‌روزۀ دوم نیز استفاده کرد.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، از امروز الی ۶ تیرماه ۱۴۰۳ بازۀ تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده است و ۷ تیرماه منع تبلیغاتی خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ خاتمه می‌یابد.

روز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ زمان رأی‌گیری برای انتخابات نهمین رئیس‌جمهور ایران تعیین شده است، همچنین اگر انتخابات به دور دوم برود، جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انجام خواهد پذیرفت.

همچنین پنج مناظره ۴ساعته‌ با پخش زنده توسط سازمان صداوسیما تدارک دیده شده است و این بخشی از برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها خواهد بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

با این حساب، می‌بایست انتخابات زودهنگامِ دولت چهاردهم تا قبل از ۱۹ تیرماه به سرانجام برسد که طبق جدول زمان‌بندی که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، همین امر انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در مهلت ثبت‌نام داوطلبان که از ۱۰ الی خردادماه صورت پذیرفت، مجموعاً ۸۰ نفر برای ریاست‌جمهوریِ چهاردهم نام‌نویسی کرده بودند.

انتهای پیام/+

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=389232

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]