2

هنرمندان خوزستانی قاب تجلی حماسه انتخابات را به تصویر کشیدند

  • کد خبر : 391019
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵

به گزارش ایرنا، رضا زدوار روز جمعه در مسجد جوادالائمه اهواز بیان کرد: حضور همه جانبه همه مردم ایران اسلامی را در کشور شاهد هستیم و اقشار مختلف زن و مرد، رای اولی‌ها و هنرمندان هر بار که پا به عرصه انتخابات می‌گذارند شور و هیجان زیادی ایجاد می‌کنند.وی اظهارکرد: عشق به وطن باعث شده […]

به گزارش ایرنا، رضا زدوار روز جمعه در مسجد جوادالائمه اهواز بیان کرد: حضور همه جانبه همه مردم ایران اسلامی را در کشور شاهد هستیم و اقشار مختلف زن و مرد، رای اولی‌ها و هنرمندان هر بار که پا به عرصه انتخابات می‌گذارند شور و هیجان زیادی ایجاد می‌کنند.
وی اظهارکرد: عشق به وطن باعث شده گرمای تابستان نیز مانع مردم ولایتمدار خوزستانی برای حضور پای صندوق‌های رای نشود و هر انتخاب مشت محکمی به دهان دشمنان است.
این هنرمند خوزستانی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث ایجاد انگیزه بیشتر مسئولان می‌شود تا بیشتر خدمت کنند.

رییس انجمن خوشنویسان خوزستان ادامه دارد: هنرمندان نگاه دقیق‌تر و تفکر خلاقانه‌تری به جامعه دارند و می‌توانند حضور پرشور مردم را در انتخابات به بهترین نحو به نمایش بگذارند.
زدوار تصریح کرد: برای خدمت به کشور نیاز به پست و مقام نیست، مملکت جای کار زیاد دارد، برای خدمت نیازی به ابلاغ و پست نیست و در هر زمان و مکانی می‌توان خدمت کرد.
به گزارش ایرنا برای سهولت کار شهروندان و جلوگیری از ازدحام، شعبه سوم مسجد جواد الائمه نیز دایر شده و رای‌گیری به صورت روان در حال انجام است.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار هستند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]