2

آرای تفکیکی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرستان‌های کرمان

  • کد خبر : 391525
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۳۸

به گزارش ایرنا، به دنبال تایید صلاحیت ۶ نامزد انتخابات این دوره ریاست جمهوری، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شروع شد که در نهایت با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی […]

به گزارش ایرنا، به دنبال تایید صلاحیت ۶ نامزد انتخابات این دوره ریاست جمهوری، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شروع شد که در نهایت با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند و در نهایت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری نیز روز جمعه ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدان شرایط کشور در انتخابات شرکت کردند. بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

آرای تفکیکی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرستان‌های کرمان

براساس آمار اعلامی از سوی ستاد انتخابات استان کرمان آمار تفکیکی هر شهرستان در این انتخابات به شرح زیر است:

۱. در شهرستان جیرفت مجموع آرا: ۱۰۰ هزار و ۹۲۵ رای که جلیلی ۶۴ هزارو ۸۹۳ رای(۶۴.۳۰ درصد) و پزشکیان ۳۶ هزارو ۳۲(۳۵.۷۰) درصد آرا را کسب کردند.

۲. در شهرستان رابُر مجموع آرا ۲۰ هزار و ۳۲۰ بود که جلیلی ۱۴ هزار و ۳۸۵(۷۰.۷۹درصد) و پزشکیان پنج هزار و ۹۳۵ (۲۹.۲۱)درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

۳. در شهرستان رودبارجنوب مجموع آرا ۳۰ هزار و ۲۲ بود که جلیلی ۲۵ هزار و ۶۲۶(۸۵.۳۶درصد) و پزشکیان چهار هزار و ۳۹۶ (۱۴.۶۴)درصد آرا را کسب کردند.

۴. در شهرستان فاریاب مجموع آرا ۱۸ هزار و ۷۰۰ بود که جلیلی۱۴ هزار و ۳۰۲ (۷۶.۴۸ درصد) و پزشکیان چهار هزارو ۳۹۸(۲۳.۵۲)درصد آرا را کسب کردند.

۵. در شهرستان منوجان مجموع آرا ۳۳هزار و پنج بود که جلیلی ۲۳ هزار و ۸۵۸ (۷۲.۲۹ درصد) و پزشکیان ۹ هزارو ۱۴۷ (۲۷.۲۱)درصد آرا را کسب کردند.

۶. در شهرستان ریگان مجموع آرا ۲۰ هزارو ۳۷۳ بود که جلیلی ۱۶ هزار و ۹۷۶ (۸۳.۳۳ درصد) و پزشکیان سه هزارو ۳۹۷ (۱۶.۶۷)درصد آرا را کسب کردند.

۷. در شهرستان زرند مجموع آرا ۶۷ هزار و ۱۹۳ بود که جلیلی ۴۰ هزار و ۴۲۲ (۶۰.۱۶درصد) و پزشکیان ۲۶ هزار و ۷۷۱ (۳۹.۸۴) درصد آرا را کسب کردند.

۸. در شهرستان کهنوج ۳۹ هزارو ۳۰۹ مجموع آرا بود که جلیلی ۲۵ هزار و ۴۷۱(۶۴.۸۰ درصد) و پزشکیان ۱۳ هزارو ۸۳۸(۳۵.۲۰)درصد آرا را کسب کردند.

۹. در شهرستان جازموریان ۲۱ هزارو ۸۸۲ مجموع آرا بود که جلیلی ۱۷ هزار و ۹۶۷ (۸۲.۱۱ درصد) و پزشکیان سه هزارو ۹۱۵(۱۷.۸۹)درصد آرا را کسب کردند.

۱۰. در شهرستان راور ۱۸ هزار و ۵۴۹ مجموع آرا بود که جلیلی ۱۲ هزار و ۸۰۸ (۶۹.۰۵ درصد) و پزشکیان پنج هزارو ۷۴۱(۳۰.۹۵)درصد آرا را کسب کردند.

۱۱. در شهرستان نَرماشیر ۳۱ هزار و ۲۷۲ مجموع آرا بود که جلیلی ۲۶ هزارو ۴۴۳(۸۴.۵۶درصد) و پزشکیان چهار هزار و ۸۲۹ (۱۵.۴۴)درصد آرا را کسب کردند.

۱۲. در شهرستان فهرج ۲۲ هزارو ۲۱۴ مجموع آرا بود که جلیلی ۱۸ هزار و ۵۷۸ (۸۳.۶۳درصد) و پزشکیان سه هزارو ۶۳۶(۱۶.۳۷)درصد آرا را کسب کردند.

۱۳. در شهرستان رفسنجان ۱۲۱ هزارو ۸۱۲مجموع آرا بود که جلیلی ۶۳ هزارو ۱۴۷ (۵۱.۸۴درصد) و پزشکیان ۵۸ هزارو ۶۶۵ (۴۸.۱۶)درصد آرا را کسب کردند.

۱۴. در شهرستان شهربابک ۳۵ هزارو ۵۱۰ مجموع آرا بود که جلیلی ۲۳ هزارو ۱۵۲ (۶۵.۲۰درصد) و پزشکیان ۱۲هزار و ۳۵۸ (۳۴.۸۰)درصد آرا را کسب کردند.

۱۵. در شهرستان گُنبکی ۱۰هزار و ۹۳۳مجموع آرا بود که جلیلی ۱۰ هزارو ۴۳۳ (۹۵.۴۳درصد) و پزشکیان۵۰۰ (۴.۵۷)درصد آرا را کسب کردند.

۱۶. در شهرستان انار ۱۶هزار و ۷۶۶مجموع آرا بود که جلیلی ۹ هزارو ۵۶۱ (۵۷.۰۳درصد) و پزشکیان هفت هزار و ۲۰۵ (۴۲.۹۷)درصد آرا را کسب کردند.

۱۷. در شهرستان سیرجان ۹۸ هزارو ۶۹مجموع آرا بود که جلیلی ۴۱ هزارو ۷۰۳(۴۲.۲۵درصد) و پزشکیان۵۶هزارو ۹۹۳(۵۷.۷۵)درصد آرا را کسب کردند.

۱۸. در شهرستان قلعه گنج ۳۵ هزارو ۴۲۱ مجموع آرا بود که جلیلی ۲۶ هزارو ۵۸۵ (۷۵.۰۵درصد) و پزشکیان هشت هزارو ۸۳۶ (۲۴.۹۵)درصد آرا را کسب کردند.

۱۹. در شهرستان اُرزوییه ۱۷ هزار و ۳۹۵مجموع آرا بود که جلیلی ۹هزارو ۹۳۱(۵۷.۰۹درصد) و پزشکیان هفت هزارو ۴۶۴ (۴۲.۹۱)درصد آرا را کسب کردند.

۲۰. در شهرستان بافت ۳۳ هزارو ۳۹۷مجموع آرا بود که جلیلی ۱۵هزارو ۲۷۸(۴۵.۷۵درصد) و پزشکیان ۱۸هزارو ۱۱۹ (۵۴.۲۵)درصد آرا را کسب کردند.

۲۱. در شهرستان بم ۶۵ هزارو ۷۹۷مجموع آرا بود که جلیلی۳۹هزارو ۴۶۴(۵۹.۹۸درصد) و پزشکیان ۲۶هزارو۳۳۳ (۴۰.۰۲)درصد آرا را کسب کردند.

۲۲. در شهرستان بردسیر ۳۱ هزارو ۹۶۷مجموع آرا بود که جلیلی ۱۸هزار و ۲۵(۵۶.۳۹درصد) و پزشکیان ۱۳هزار و ۹۴۲ (۴۳.۶۱)درصد آرا را کسب کردند.

۲۳- در شهرستان کوهبنان ۱۱ هزارو۳۶۲ مجموع آرا بود که جلیلی هفت هزار و ۳۵۶ (۶۷.۷۴درصد) و پزشکیان چهار هزارو۶(۳۵.۲۶)درصد آرا را کسب کردند.

۲۴- در شهرستان کرمان ۳۱۲ هزار و۲۳۷ مجموع آرا بود که جلیلی ۱۷۷ هزار و ۳۰۰(۵۶.۷۸درصد) و پزشکیان ۱۳۴هزارو۹۳۷(۴۳.۲۲)درصد آرا را کسب کردند.

۲۵- در شهرستان عنبرآباد ۳۷هزار و۷۸۳ مجموع آرا بود که جلیلی ۲۹ هزار و ۹۲۷ (۷۹.۲۱درصد) و پزشکیان هفت هزارو۸۵۶(۲۰.۷۹)درصد آرا را کسب کردند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391525

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]