1

ثبت سه میلیون و ۹۷۰ هزار رای صحیح در انتخابات استان تهران

  • کد خبر : 391898
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

به گزارش ایرنا، در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران سه میلیون و ۹۷۰ هزار و ۲۲۰ رای صحیح و همچنین ۹۳ هزار و ۸۸۶ رای باطله ماخوذه، در این استان ثبت شده است. براساس آمارهای موجود، ستاد انتخابات وزارت کشور، در این دوره مسعود پزشکیان ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار […]

به گزارش ایرنا، در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران سه میلیون و ۹۷۰ هزار و ۲۲۰ رای صحیح و همچنین ۹۳ هزار و ۸۸۶ رای باطله ماخوذه، در این استان ثبت شده است.

براساس آمارهای موجود، ستاد انتخابات وزارت کشور، در این دوره مسعود پزشکیان ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵۷ رای و سعید جلیلی یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۳ رای از آرای مردم استان تهران را به دست آوردند که در نهایت این آرا، مسعود پزشکیان به عنوان رییس دولت چهاردهم از سوی مردم انتخاب شد.

ثبت سه میلیون و ۹۷۰ هزار رای صحیح در انتخابات استان تهران

آمارهای دور اول انتخابات در استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز پیشتر درباره آرای دور اول انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعداد واجدان شرایط برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر واجد شرایط بودند که در این دوره از انتخابات در هشتم تیرماه در پایتخت سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای استفاده شد که این موضوع نشان‌دهنده مشارکت ۳۳ درصدی مردم استان تهران است.

سیدعباس جوهری تاکید کرد: از جمع رای‌های اخذ شده در استان تهران ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای مصرفی بود که ۹۶ درصد آرا صحیح و کمتر از چهار درصد آرای باطله بوده است. از جمع آرای مردم در استان تهران مسعود پزشکیان یک میلیون ۴۹۲ هزار و ۱۶۴ رای و ۴۰ درصد آرا، سعید جلیلی یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۱۸ رای و ۳۵ درصد، محمدباقر قالیباف ۶۷۳ هزار رای و ۲۰ درصد و مصطفی پورمحمدی ۳۵ هزار و ۵۸۲ رای یک درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین به آمارهایی درباره حضور مردم با مدارک شناسایی اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد رای‌دهندگان با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای خود را به صندوق‌های اخذ رای در تهران ریختند.

جوهری ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ رای‌دهندگان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۳۶۱ هزار و ۵۹۳ نفر که رای اولی بودند، در بازه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال ۸۵ هزار نفر رای‌دهنده، سن ۸۵ تا ۹۵ سال نیز تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده و بالای ۹۵ سال ۵۵۸ نفر رای دادند که نزدیک به ۱۰ درصد بالای ۶۵ سال سن در انتخابات شرکت کردند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391898

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]