3

تحقیقات نشان می دهد:شکلات ضد آلزایمر است

  • کد خبر : 39350
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲

این تحقیقات نشان داد: آنهایی که بیشترین میزان نوشیدنی کاکائو را مصرف کردند – در مقایسه به آنهایی که مقادیر کمتری مصرف کردند- با بالاترین بهبودی روبه‌رو بودند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مصرف روزانه مقدار محدودی شکلات می‌تواند از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کند.

خبرگزاری فارس: شکلات ضد آلزایمر است

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس؛ تحقیقات محققان دانشگاه لاکویلا ایتالیا نشان می دهد: مصرف روزانه کاکائو می‌تواند به بهبود حالت “اختلال شناختی خفیف ” که باعث ضعف حافظه می‌شود؛ کمک کند. شدید شدن ضعف حافظه باعث ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر در سالمندان می‌شود.

این تحقیقات از ۹۰ سالمند انجام شد که از اختلال شناختی خفیف رنج می‌بردند و از آنها خواسته شد که ۹۹۰ میلی گرم آب طعم دار کاکائو در روز یا ۵۲۰ ملی گرم یا ۴۵ میلی گرم از آن را در طول هشت هفته بنوشند.

این نوشیندنی حاوی ماده آنتی اکسیدان فلاوانول” است که با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در ارتباط است و در انواع مختلف مواد غذایی از جمله تولیدات حاوی کاکائو نظیر شکلات سیاه وجود دارد.

عمکرد شناختی شرکت کنندگان در تحقیقات از طریق آزمایش فاکتورهای دخیل در کارکرد حافظه و سرعت پردازش زیر نظر گرفته شد.

محققان دریافتند: کسانی که مقادیر متوسط تا زیاد نوشیدنی کاکائو را در روز مصرف کردند؛ با بهبودی محسوسی در نمره شناختی در پایان هشتمین هفته تحقیقات از جمله در زمینه عملکرد حافظه روبه‌رو بودند.

این تحقیقات نشان داد: آنهایی که بیشترین میزان نوشیدنی کاکائو را مصرف کردند – در مقایسه به آنهایی که مقادیر کمتری مصرف کردند- با بالاترین بهبودی روبه‌رو بودند.

محقق گیو فامباتیستا دسیدری مسئول این تحقیقات گفت: این تحقیقات دلیل دلگرم کننده‌ای است که مصرف فلاوانول موجود در کاکائو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کنترل شده کالری ومتعادل غذایی می‌تواند عملکرد شناختی را بهبود ببخشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]