0

کاهش قیمت دلار در آخرین روز هفته/ بازار بدون خریدار بسته شد

  • کد خبر : 394421
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در آخرین روز هفته (پنج شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳) قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد با کاهش نسبت به دیروز به ۵۷۰۵۰ تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۴۶۸۱۶ تومان است و نرخ حواله دلار در این مرکز […]

کاهش قیمت دلار در آخرین روز هفته/ بازار بدون خریدار بسته می‌شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در آخرین روز هفته (پنج شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳) قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد با کاهش نسبت به دیروز به ۵۷۰۵۰ تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۴۶۸۱۶ تومان است و نرخ حواله دلار در این مرکز نیز به رقم ۴۳۷۱۳ تومان رسیده است.

همچنین قیمت یورو آزاد در ساعات پایانی فعالیت بازار آزاد ارز تهران، ۶۲۷۰۰ تومان است که نسبت به روز‌های گذشته، کاهش یک کاناله دارد. نرخ هر اسکناس یورو در مرکز مبادله نیز امروز ۵۱۱۷۰ تومان است.

افت نرخ دلار و یورو در حالی است که مشاهدات میدانی از بازار ارز در محدوده خیابان فردوسی تهران، از نبود خریدار حکایت دارد و اکثرا در صف فروش هستند. معامله گران معتقدند در فضای پس از انتخابات ریاست جمهوری دولت چهاردهم و کاهش انتظارات تورمی در دولت جدید، تعدیل نرخ دلار دور از دسترس نیست و اگر اتفاق سیاسی و غیراقتصادی خاصی در هفته آینده نیفتد، قیمت دلار آزاد به کانال ۵۶ هزا تومان کاهش خواهد یافت.

پیش‌تر کامران سلطانی زاده کارشناس ارشد بازار ارز در گفتگو با تابناک با اشاره به کاهش نرخ دلار پس از پیروزی پزشکیان در انتحابات اظهار داشت: بازار ارز به حضور دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور خوش بین است و انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی، شاهد بهره گیری از تیم اقتصادی قوی و دارای تجربه حرفه‌ای در زمینه‌های اقتصادی و ارزی در دولت چهاردهم باشیم. به بیان دیگر؛ با توجه به گمانه زنی‌ها در انتخاب تیم اقتصادی کارکشته و کاربلد و با تجربه، بازار ارز به نتایج انتخابات پاسخ مثبت داد.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=394421

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]