0

گسترش خسارات بندر ایلات اشغالی در پی عملیات‌های یمن

  • کد خبر : 395158
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که طی ماه‌های گذشته، مقامات و نهادهای مربوطه رژیم صهیونیستی بارها درباره خسارت‌های اقتصادی هنگفت بندر ایلات اشغالی در پی محاصره دریایی این رژیم توسط یمن هشدار داده‌اند، «گدعون گولبر» مدیرعامل بندر ایلات اعلام کرد که خسارت ناشی از اختلال در عملکرد این بندر در پی حملات […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که طی ماه‌های گذشته، مقامات و نهادهای مربوطه رژیم صهیونیستی بارها درباره خسارت‌های اقتصادی هنگفت بندر ایلات اشغالی در پی محاصره دریایی این رژیم توسط یمن هشدار داده‌اند، «گدعون گولبر» مدیرعامل بندر ایلات اعلام کرد که خسارت ناشی از اختلال در عملکرد این بندر در پی حملات نیروهای مسلح یمن، به حدود ۵۰ میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) رسیده است.

مدیرکل بندر ایلات اشغالی همچنین اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای اخراج شماری از کارکنان این بندر در هفته جاری است.

در نتیجه هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی و همچنین کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند توسط نیروهای مسلح یمن، دریای سرخ کاملاً به روی صهیونیست‌ها بسته شده است. همچنین از زمان آغاز جنگ غزه و معادله‌ای که یمن برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین ترسیم کرده، ترافیک کشتیرانی در بندر ایلات اشغالی ۸۵ درصد کاهش یافته است که یک خسارت هنگفت برای اسرائیل به همراه دارد.

در سایه فلج شدن حرکت کشتیرانی و فعالیت تجاری در بندر ایلات اشغالی برای بیش از ۸ ماه و نگرانی فزاینده درباره ورشکستگی آن، مدیریت بندر تهدید کرد که به زودی در صورت عدم تخصیص فوری و ویژه بودجه برای این بندر، مجبور می‌شود از ۱۲۰ کارکن خود ۵۰ تا ۶۰ نفر را اخراج کند؛ زیرا ادامه جنگ در غزه منجر به تعطیلی بندر ایلات خواهد شد.

در سایه ادامه عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، بندر ایلات اشغالی تبدیل به یک منطقه بحران زده شده و در همین راستا «آوی هورمیرو» رئیس هیئت مدیره و مالک این بندر نامه‌ای فوری برای «مری ریگیو» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی صادر کرده و خواستار برگزاری یک جلسه اضطراری درباره وضعیت بندر ایلات جهت بررسی راهکارهای جلوگیری از ورشکستگی این بندر شد.

رئیس هیئت مدیره و مالک بندر ایلات اشغالی در نامه خود خطاب به وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بندر ایلات به دلیل جنگ و بسته شدن خط کشتیرانی در باب‌المندب توسط یمنی‌ها، در وضعیت بحرانی قرار دارد و همین مسئله بار سنگینی را بر دوش هیئت مدیره برای ادامه کار تعمیر و نگهداری بندر و همچنین پرداخت دستمزد کارکنان گذاشته است. در این شرایط ما چاره‌ای نداریم، جز اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ کارگر را ا خراج کنیم.

مدیرعامل بندر ایلات اشغالی که با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند گفت: هیچگونه فعالیت تجاری و کشتیرانی در بندر ایلات وجود ندارد و این به دلیل سوء مدیریت یا غیرحرفه‌ای بودن کارکنان آن نیست؛ بلکه دلیل اصلی این امر جنگ غزه و عملیات‌های نیروهای یمنی است؛ جایی که ما ماهانه بین ۶ تا ۱۰ میلیون شیکل معادل با دو و نیم میلیون دلار خسارت می‌دهیم.

این مسئول ارشد صهیونیست در ادامه تاکید کرد که اقدامات نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در دریای سرخ، تاثیر قابل توجهی نداشته و شرکت‌های کشتیرانی به این ائتلاف اعتماد ندارند و نمی‌توانند کشتی‌های خود را به سمت بنادر اسرائیل (فلسطین اشغالی) بفرستند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395158

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]