4

«تجاوز مشروع» نماینده مجلس جنجال آفرید +تصویر و سند

  • کد خبر : 39559
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴

اظهارات «تاد اکین»، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا جنجال آفرید. وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «تجاوزی مشروع باشد، احتمال آنکه زن باردار شود کم است!»

استفاده از عبارت «تجاوز مشروع به زنان» از سوی نماینده جمهوری خواه آمریکا، مردم این کشور را بهت زده کرد.

 

جام فرهنگی؛ بی بی سی نوشت:

اظهارات «تاد اکین»، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا جنجال آفرید. وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «تجاوزی مشروع باشد، احتمال آنکه زن باردار شود کم است!»

خبرنگار از «اکین» پرسید: اگر بارداری نتیجه تجاوز باشد آیا زن باردار حق دارد سقط جنین کند؟ وی در جواب گفت: «همانطورکه پزشکان توضیح داده اند، خیلی نادر است. اگر تجاوز مشروع باشد، بدن زن راه هایی را برای جلوگیری از بارداری پیدا خواهد کرد؛ اما فرض کنیم این شیوه کار نمی کند، در آن صورت باید متجاوز مجازات شود نه این که بچه سقط شود.»

پس از جنجال ها بر سر عبارت «تجاوز مشروع»، وی گفته است، در آن مصاحبه مرتکب اشتباه لفظی شده است و اظهارات او به معنی عدم همدردی او با زنانی نیست که به آن ها تجاوز می شود.

جالب اینجاست که ا ین جنجال ها به نامزدهای ریاست جمهوری هم رسیده و هرکدام به نوبه خود تلاش می کند تا از این موضوع استفاده کند. میت رامنی، نامزد جمهوری خواه، با اظهارات آقای اکین مخالفت کرده است.

باراک اوباما هم در کنفرانس خبری کاخ سفید از آقای اکین انتقاد کرد و گفت: «چنین اظهاراتی اهانت آور است. تجاوز، تجاوز است و تجزیه و تحلیل درباره نوع تجاوز و صحبت کردن در این باره برای مردم آمریکا قابل درک نیست و برای من هم معنی نمی دهد.»

مدیر سازمان ملی زنان آمریکا گفته است، اظهارات «اکین» حیرت آور است و استفاده از چنین لحنی برای خجالت زده کردن زنان به کار رفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39559

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]