3

نشست ترکیه و امریکا برای «برنامه ریزی عملیاتی» درباره سوریه

  • کد خبر : 39614
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳

مقامات ترکیه و امریکا اولین نشست «برنامه ریزی عملیاتی» را با هدف اعلامی خود مبنی بر سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، برگزار کرده‌اند.

الیزابت جونز سفیر امریکا در ترکیه
افق نیوز:به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیات‌هایی متشکل از ماموران اطلاعاتی، مقامات نظامی و دیپلماتیک به ریاست هالیت چویک معاون وزیر امور خارجه ترکیه و الیزابت جونز سفیر امریکا، روز پنج شنبه (۲ شهریور) نشستی هشت ساعته را پشت درهای بسته در آنکارا برگزار کردند.

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت در این مذاکرات به بررسی سوریه پس از اسد و همچنین راه‌های حمایت از شورشیان مخالف دمشق پرداخته شد.

نولند در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: «این نشست با هدف بررسی کامل همه احتمالاتی که ممکن است با آن روبرو شویم، برگزار شده است.»

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود: «و ما همه گزینه‌های محتمل درباره همکاری با همدیگر را به منظور ارزیابی این که آیا این گزینه‌ها اهداف مشترک‌مان درباره تسریع انتقال را به پیش می‌برد یا خیر، مورد نظر قرار می‌دهیم.»

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا و احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تاریخ یازدهم آگوست (۲۱ مرداد) در استانبول، از برنامه‌خود درباره ساز و کاری به منظور تسریع روند برکناری دولت بشار اسد خبر دادند.

ارتش ترکیه در خلال تجاوز مختصر به خاک سوریه، شورشیان معارض دولت بشار اسد را به موشک‌های زمین به هوا استینگر مجهز کرده است.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌هایی مرگبار است و در این ناآرامی‌ها شمار زیادی از مردم از جمله نیروهای ارتش و امنیتی کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان مسلح از اتباع خارجی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر