0

پزشکیان: امروز وقت شعار دادن نیست و زمان عمل است

  • کد خبر : 396144
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در آیین «سپاس» که صبح امروز با حضور اعضای ستاد انتخاباتی وی در محل تالار بزرگ کشور برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: اگر دست‌به‌دست یکدیگر نداده، برنامه روشن نداشته باشیم، نپذیریم که از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم، نپذیریم که براساس عدالت و […]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در آیین «سپاس» که صبح امروز با حضور اعضای ستاد انتخاباتی وی در محل تالار بزرگ کشور برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: اگر دست‌به‌دست یکدیگر نداده، برنامه روشن نداشته باشیم، نپذیریم که از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم، نپذیریم که براساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که دادیم همه باد هوا خواهد بود.

وی افزود: امروز وقت شعار دادن نیست و اتفاقاً وقت عمل کردن است؛ من بارها گفته‌ام که حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرماید تو را به سمت ولایتی می‌فرستم که حاکمانی از خوب و بد حکم کرده‌اند، پشت سر به تو نگاه خواهند کرد؛ همان‌گونه که تو به آنها نگاه می‌کردی، پشت سر تو همان حرف‌هایی را خواهند زد که تو پشت سر آنها می‌گفتی.

رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: باید کاری کنیم مردم پشت سر ما حرفی را بزنند که با گفته‌های ما همخوانی داشته باشد.

پزشکیان گفت: اگر درباره حرف‌هایی که زده‌ایم، در عمل به‌گونه‌ی دیگری رفتار کنیم اعتماد و امیدی که در مردم ایجاد کرده‌ایم به ناامیدی و بی‌اعتمادی مبدل خواهد شد. برای اینکه بتوان این کار را انجام داد، باید همه به‌هم کمک کنیم؛ ما یک جناح و دسته نبودیم و اتفاقاً معترض به این بودیم که یک جناح و یک‌دسته باشیم؛ ما می‌گفتیم همه‌ی ایران.

وی اضافه کرد: ایران رنگین‌کمان انسان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌هاست؛ بهتر است بگوییم برای ایران‌مان و همه کسانی که در این  کشور زندگی می‌کنند وظیفه داریم بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم. اگر باور کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم، نباید منتظر باشیم کسی که این مرتبه را طی نکرده، در جایی بنشیند که نباید باشد.

رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: رسول خدا (ص) فرمود خدا رحمت کند کسانی که جهاد اصغر را انجام دادند و اکنون جهاد اکبر در پیش داریم؛ جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس ماست.

پزشکیان گفت: این خود ما هستیم که مشکل ایجاد می‌کنیم، دعواهایی که بین آقایان هست و ممکن است بین ما به وجود بیاید برای این است که ممکن است من خودم را برتر از شما بدانم. من نماینده شما شدم و باید به آنچه گفتم صادقانه عمل کنم. از شما می‌خواهم که زیاد از من تعریف نکنید؛ مثل شما هستم، فرصتی پیش آمده و شما به ما اعتماد کردید و من اکنون اینجا ایستاده‌ام. تلاش نکنید من را بیش از آنچه هستم بزرگ کنید.

وی عنوان کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و کاری کنیم که نخبگان ما اعم از خانم و آقا، شیعه و سنی، کُرد، بلوچ، عرب و عجم به میدان بیایند و بکارگیری شوند و باید کاری کنیم که حق به حقدار بدهیم.

رئیس‌جمهور منتخب در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در قرآن خطاب به حضرت به داوود فرموده شده که بین مردم بر اساس حق حکم کن و تابع هوای نفس نشو؛ چون تو را به ضلالت می‌برد. عزیزان؛ درک کنیم در چه وضعیتی هستیم؛ اگر توقع را بالا ببریم بعد معترض می‌شویم که ما این را می‌خواستیم و چرا نشد؟ باید بدانیم چه داریم و با چه داشته‌ای، انتظار داریم این انتظارات را برآورده کنیم. آیا می توانیم با داشته‌هایمان همه انتظارات را اجرایی کنیم؟ اگر نتوانستیم فردا به همدیگر اعتراض کنیم؟

پزشکیان گفت: امروز مشکلات تحریم، مشکلات اقتصادی، قومیتی، جنسیتی و غیره را داریم که اول باید حل شود و طبق داشته‌هایمان طرحی نو دراندازیم؛ از شما می‌خواهم که کمک کنید انتظارات را بر اساس داشته‌هایمان در جامعه ایجاد کنیم. من شبانه‌روز با تمام وجود تلاش می‌کنم تا به مردم و کشورمان خدمت کرده و جز به عدالت و انصاف رفتار نکنم؛ البته برای رسیدن به عدالت و انصاف لاجرم به اصلاحات نیاز داریم.

وی ادامه داد: اصلاحات دفاع از فرد و گروه و جناح خاصی نیست؛ بلکه یعنی یعنی راهی را برویم که انصاف و عدالت در همه کشور مستقر شود. اگر دست‌به‌دست هم دهیم و انصاف و حق را رعایت کنیم، به نخبگان، تولیدکنندگان و کاربلدها میدان دهیم ایرانی قادر است عزت و سربلندی را دوباره به خاک و سرزمین برگرداند.

رئیس‌جمهور منتخب اضافه کرد: البته اگر هم اشتباهی کردیم که ممکن هم هست، حضرت علی(ع) می‌فرماید از اینکه مرا به حق توصیه کنید و به عدالت ببرید، خودتان را محروم نکنید؛ امام علی(ع) می‌فرماید من بالاتر از این نیستم که خطا نکنم. منِ پزشکیان که نه علی(ع) هستم و نه معصوم. حتماً جایی که اشتباه می‌کنم و انصاف رعایت نمی‌شود به ما بگویید. دل‌مان می‌خواهد طبق حق و عدالت عمل کنیم و می‌توان این راه را با حق جلو برد.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر حضور مقام معظم رهبری نبود، این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت ایشان بود که اجازه نداد یک‌عده همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه‌ها به‌وجود بیاید. ما باید جوابگو باشیم و بلکه نباید امید مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم؛ نباید کاری کنیم که مردم احساس کنند ما هم به آنها دروغ گفتیم. ما، صادق خواهیم بود و دروغ نخواهیم گفت و تلاش خواهیم کرد با تمام وجود برای ایران و کشور صادقانه خدمت کنیم.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396144

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]