یک مشاور املاک در منطقه ۱۶ به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون بازار رهن و اجاره و خرید و فروش مسکن در این منطقه در وضعیت رکود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت قیمت مسکن در سه ماه گذشته بهتر از حال حاضر بوده است می‌گوید:« در ۳۰ روز اخیر شاهد افزایش قیمت ملک تحت تاثیر افزایش دلار بودیم،  برای مثال یک واحدی که در ماه پیش دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود، در ماه جاری ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت.»

به گفته این مشاور املاک، واحدهای نوساز که در ماه پیش متری ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شدند، به متری ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داده‌اند.

برای رهن کامل یک خانه ۱۲۵ متری در محله نازی‌آباد و واقع در منطقه ۱۶، ۷۵۰ میلیون تومان، و برای اجاره یک خانه ۱۷۰ متری در این محله، ۸۰۰ میلیون رهن و  ۳ میلیون اجاره پیشنهاد شده است.

البته بررسی ما نشان می‌دهد، با ۳۲۰ میلیون تومان رهن کامل، می‌توان یک خانه ۵۱ متری در نازی‌آباد و با همین مقدار یک خانه ۷۵ متری در خانی‌آباد نو در منطقه ۱۹ اجاره کرد.

در شهرک شریعتی  واقع در این منطقه، برای یک خانه ۶۵ متری، ۲۵۰ میلیون تومان رهن و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده است.

IMG_20230110_141652_437