0

گام ‌ها کوچک اما پربرکت/ ۱۰ هزار تومانی های عاقبت به خیر شده!

  • کد خبر : 396605
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ فعالیت مؤسسه‌های خیریه همیشه وابسته به حضور کسانی است که هزینه‌های کارهای خیر را تأمین کنند. این افراد لزوماً ثروتمند نیستند و گاهی افرادی از اقشار مختلف جامعه با پرداخت مبالغ کمی مانند پنج‌هزار تومان یا ده‌هزار تومان در کارهای خیر بزرگ مشارکت می‌کنند و اتفاق‌های ارزشمندی را رقم می‌زنند. مازیار […]

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ فعالیت مؤسسه‌های خیریه همیشه وابسته به حضور کسانی است که هزینه‌های کارهای خیر را تأمین کنند. این افراد لزوماً ثروتمند نیستند و گاهی افرادی از اقشار مختلف جامعه با پرداخت مبالغ کمی مانند پنج‌هزار تومان یا ده‌هزار تومان در کارهای خیر بزرگ مشارکت می‌کنند و اتفاق‌های ارزشمندی را رقم می‌زنند.

مازیار فراتی متولد ۱۳۷۳ دانشجوی رشته ریاضی در مقطع دکتری است و به عنوان دبیر جمعیت خیریه «پویایی مهر» در دانشگاه دامغان فعالیت می‌کند. این تشکل در سال ۱۳۸۶ با همت دانشجویان دانشکده علوم پایه و با همراهی دانشجویانی از سایر دانشکده‌ها با هدف حل مشکلات و مسائل دانشجویان تأسیس شد. پس از گذشت چند سال نه تنها مشکلات دانشجویان حل شد بلکه تداوم فعالیت این تشکل به حل و فصل مشکلات افراد مختلفی در این شهر کمک کرد.

در حال حاضر با گذشت هر سال دانشجویان مختلفی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و راهی شهرهای‌شان می‌شوند اما ارتباط خود را با خیریه قطع نمی‌کنند و همچنان از راه‌های دور و نزدیک به فعالیت در این مجموعه ادامه می‌دهند.

جمعیت خیریه پویایی مهر اصلی تأمین منابع دارد که یکی از آنها اساتید و کارکنان دانشگاه است. آنها هر ماه به صورت داوطلبانه مبلغ کمی از حقوق خود را به صندوق واریز می‌کنند تا صرف پرداخت وام بلاعوض یا قرض‌الحسنه با بازپرداخت نه ماهه شود. این وام‌ها تاکنون برای تحصیل، ازدواج و خرید کالای ۵۳۰ نفر از دانشجویان پرداخت شده است.

یکی دیگر از فعالیت‌ها این تشکل دانشجویی تهیه کتاب صوتی برای نابینایان است. این فعالیت با عنوان «عصای سفید» کتاب‌های آموزشی که به خط بریل موجود نیست را به کتاب صوتی تبدیل می‌کند تا فرایند آموزش این افراد هم تداوم داشته باشد.

در طرح دیگری به نام «یلدا» پیش از فرا رسیدن این روز با فراخوان‌های مختلف اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی کرده و با تدارک بسته‌های یلدایی برای خانواده‌های نیازمند و دعوت از آن‌ها به ویژه‌برنامه‌ای در دانشگاه این مناسبت فرهنگی را جشن می‌گیرند.

«ماه رمضان» مناسبت دیگری است که برای نیازمندان این پیام را دارد که فراموش نشده‌اند و اعطای بسته‌های ارزاقی که با کمک اساتید دانشگاه تهیه می‌شود تا حدی خیالشان برای حضور در میهمانی قرآن آسوده شود.

این تشکل برای فعالیت دیگری هم شناخته می‌شود. بازارچه «بوی عید» هر سال پیش از فرا رسیدن نوروز در اسفندماه در دانشگاه به نفع نیازمندان به راه می‌افتد و با سود حاصل از اجاره غرفه‌ها برای نیازمندان شهر ارزاق و خوراکی تهیه می‌شود تا نوروز برای آن‌ها نیز رنگ و بویی پیدا کرده و بی‌دغدغه باشد.

به موجب اجرای طرح دیگری با نام «شفا» دانشجویان دانشگاه دامغان نیز حامی کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص می‌شوند و به صورت ماهانه بخشی از هزینه‌های درمانی این کودکان را تأمین می‌کنند و امکان دسترسی آن‌ها به پزشکان متخصص برای‌شان فراهم می‌شود.

ورودی‌های جدید دانشگاه دامغان در ابتدای هر ترم با رخدادی به نام «طرح کتاب» مواجه می‌شوند. در این طرح کتاب‌های استفاده‌شده و و یا نوی دانشجویان را به صورت امانت در غرفه‌های ورودی ساختمان دانشگاه به فروش گذاشته می‌شود تا با فروش کتاب‌ها با قیمتی پایین‌تر امکان بهره‌مندی دانشجویان نیازمند از منابع علمی را فراهم شده و هم مبلغی از فروش کتاب‌ها صرف امور خیریه شود.

شهر دامغان نیز مانند شهرهای دیگر جمعیت حاشیه‌نشین دارد و به همین دلیل این گروه خیریه در قالب طرحی با عنوان «شکوفه‌های مهر» در روزهای پایانی هفته اقدام به برگزاری برنامه تدریس به صورت رایگان در مدارس محله‌های محروم و حاشیه شهر می‌کند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396605

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]