3

پیمان اکبری:اکنون بهترین شرایط برای پیروزی بر مصر فراهم است

  • کد خبر : 39664
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰

سیاست کلی تیم‌های بزرگ دنیا این است که قبل از رقابت‌های مهمی مثل انتخابی المپیک به هیچ وجه ساختار اصلی تیم را به بهانه جوان‌گرایی تغییر نمی‌دهند.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران با اظهار امیدواری نسبت به راه‌یابی تیم ملی به لیگ جهانی گفت: اکنون بهترین شرایط برای پیروزی بر مصر فراهم است و امیدوارم با نهایت استفاده از شرایط موجود سهمیه لیگ جهانی را به دست آوریم.

پیمان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به نظر من حق ما بود که به المپیک راه پیدا کنیم هیچ تیمی در رقابت‌های انتخابی المپیک در حد و اندازه ایران نبود. حتی صربستان نیز تیمی نبود که ما آن را در جام جهانی شکست داده بودیم و با ترکیب جوانی به این مسابقه‌ها آمده بود. تیم ایران نیز ترکیبی از بازیکنان جوان، باتجربه و با انگیزه را در اختیار داشت. واقعا حیف شد که در این شرایط المپیک را از دست دادیم. بعضی از دوستان می‌گویند که لیگ جهانی از المپیک مهم‌تر است. من خیلی با این نظر موافق نیستم. زیرا این مسابقه‌ها قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. هر کدام از آن‌ها جایگاه خاص خودشان را دارند. به هر حال المپیک معتبرترین سطح بازی‌های جهان است.

وی افزود: راهیابی به لیگ جهانی خیلی خوب است اما مشکلاتی را هم در پی دارد. ما باید ببینیم که چقدر می‌توانیم زیرساخت‌های سخت‌افزاری خود را با لیگ جهانی و قواعد آن تطبیق دهیم. لیگ جهانی مسابقه‌های سنگینی است و تیم‌ها باید از پتانسیل مطلوبی برای شرکت در چنین سطحی از مسابقه‌ها برخوردار باشند. ما حداقل باید ۳۳ بازیکن خوب و آماده در سطح تیم ملی الف داشته باشیم تا بتوانیم از آن‌ها به تناوب در پست‌های مختلف استفاده کنیم. وقتی می‌گویم ۳۳ بازیکن منظورم این است که همه آن‌‌ها به یکدیگر نزدیک باشند نه اینکه تنها به صورت مقطعی ۱۰ ـ ۱۲ بازیکن در کنار ترکیب تیم ملی به تمرین بپردازند.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران درباره بازی پیش روی تیم ملی برابر مصر در مسیر کسب سهمیه لیگ جهانی گفت: الان بهترین شرایط ممکن برای راه یافتن به مسابقه‌های لیگ جهانی است و بهترین شرایط برای پیروزی مقابل مصر را داریم. مصر از نظر ساختار تشکیلات ورزش خود با مشکلات بسیاری روبه‌روست و مشکلات سیاسی روی ورزش این کشور تاثیر گذاشته است. به جرات می‌توانم بگویم که از نظر مدیریت و برنامه‌ریزی برای تدارکات، نسبت به ما کمتر کار کرده اند. با این حال نباید تیم مصر را دست کم بگیریم. حقیقت این است که بارها برابر همین مصر شکست خورده‌ایم. اما در مجموع پیروزی بر مصر دور از دسترس نیست. در طول تاریخ والیبال هیچ گاه تیم‌های ملی تا این حد از امکانات بهره‌مند نبوده‌اند و سرمربی تیم ملی تا این حد اختیار تام نداشته است. واقعا فکر می‌کنم حق تیم ملی ایران است که مصر را شکست دهد و سهمیه لیگ جهانی را کسب کند.

اکبری در پاسخ به سوالی درباره تغییر برخی بازیکنان در پست‌های مختلف از جمله حضور شهرام محمودی به جای رضا قرا در پشت خط به ایسنا گفت: بحث قرا یا محمودی نیست. باید ببینیم چقدر در پست‌های مختلف برای بازیکن‌سازی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. بر فرض محمدکاظم یا امیر غفور به هر دلیلی اگر نتوانند به عنوان پشت خط زن اصلی کار کنند، ما چند بازیکن را برای جانشینی آن‌ها ساخته‌ایم که می‌توانند در همین سطح بازی کنند؟ نه تنها در این پست بلکه ما باید به فکر بازیکن‌سازی در سایر پست‌های والیبال مثل لیبرو و حتی پاسور باشیم. در حال حاضر دو سه نفر بیشتر نیستند که می‌توانند در بالاترین سطح به عنوان پاسور تیم ملی حضور داشته باشند. باید برنامه‌ریزی اساسی برای تربیت و ساختن بازیکن در پست‌های مختلف صورت بگیرد و با ترسیم چشم‌انداز به شرایطی برسیم که در هر پست چند بازیکن آماده داشته باشیم.

وی با انتقاد از خط خوردن بعضی بازیکنان از ترکیب تیم ملی گفت: همه به یاد داریم که پوریا فیاضی در رقابت‌های جام جهانی لااقل به زعم کارشناسان ایران یکی از پدیده‌ها بود و بسیاری از تیم‌های خارجی و مربیان کشورهای مختلف از او تعریف کردند. چه می‌شود که بازیکنی مثل فیاضی بعد از یک سال از ترکیب تیم ملی خط می‌خورد. این سوالی است که شخصا دوست دارم بدانم که بر اساس چه حساب و کتابی بازیکنان به تیم ملی دعوت می‌شوند و یا کنار گذاشته می‌شوند.

اکبری ادامه داد: کادر فنی تیم ملی قبل از مسابقه‌های انتخابی المپیک دست به جوان‌گرایی زد که این اصلا درست نبود. سیاست کلی تیم‌های بزرگ دنیا این است که قبل از رقابت‌های مهمی مثل انتخابی المپیک به هیچ وجه ساختار اصلی تیم را به بهانه جوان‌گرایی تغییر نمی‌دهند. ممکن است چند بازیکن جوان را به ترکیب تیم تزریق کنند اما به هیچ وجه ساختار اصلی تیم را تغییر نمی‌دهند. در عوض حتی اگر به دنبال جوان‌گرایی باشند بعد از نتیجه گرفتن در انتخابی المپیک ساختار تیم را به تدریج تغییر می‌دهند. همه شاهد بودیم که در مسابقه‌های المپیک تیم‌های بزرگ مثل برزیل، با بازیکنانی نظیر جیبا و چند تن دیگر از بزرگان خود شرکت کرده بودند. همچنین ایتالیا نیز با ترکیب بازیکنان باتجربه به میدان آمده بود و تنها دو سه نفر جوان را در اختیار داشت. اگر آن‌ها بر اساس قواعد و اصول تیم‌داری کار می‌کنند، پس ما چه می‌کنیم؟

سرمربی سابق تیم ملی امید درباره حضور تیم ملی والیبال ب در مسابقه‌های کاپ قهرمانی آسیا گفت: درست است که ما دو دوره قبل قهرمان AVC کاپ شدیم اما در آن مسابقه‌ها تیم ملی اصلی ما شرکت کرده بود. باید دید هدف از شرکت کردن تیم ب در این مسابقه‌ها چیست. اگر تنها به دنبال کسب تجربه هستیم که باید بگویم کادر فنی نباید از کسب هر نتیجه‌ای بترسد. اما اگر برای نتیجه گرفتن به مسابقه‌ها می‌رویم، باید سنجیده‌تر عمل می‌کردیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر