1

حجم معاملات روزانه برق در مرز ۵۴ میلیون مگاوات ساعت

  • کد خبر : 397628
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا چهارشنبه ۱۰ مردادماه، تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۵۰۶۱ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد. حجم معاملات روزانه به ۵۳ میلیون و […]

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا چهارشنبه ۱۰ مردادماه، تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۵۰۶۱ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

حجم معاملات روزانه به ۵۳ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۹۵ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ ریال رسید. روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه حداکثر قیمت برق در بورس به ۱۳۴۰ ریال برای هر کیلووات‌ساعت رسید که نسبت به‌روز قبل خود ۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

تعداد معاملات در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۹ و ۱۰ مردادماه از ۲۹ فقره به ۵۴ فقره رسید که با ۳۸ درصد رشد همراه بود. روز ۱۰ مرداد حجم معاملات روزانه به ۲۳۵ هزار و ۵۳۴ کیلووات‌ساعت رسید. همچنین ارزش معاملات شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی به ۶۴ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال رسید.

در معاملات هفته قبل نیروگاه‌های دولتی با ۲۷ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۰۳ مگاوات ساعت سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند از سوی دیگر هم نیروگاه‌های خصوصی با ۲۶ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۸۳۴ مگاوات ساعت سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

نکته قابل‌توجه در دو روز پایانی هفته قبل رشد ۳۴ درصدی حجم معاملات روزانه بود، به‌طوری‌که حجم معاملات از ۱۷۵ هزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت به ۲۳۵ هزار و ۵۳۴ مگاوات ساعت رسید. همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته قبل، درصد حجم فروش نیروگاه‌های خصوصی از کل نسبت به نیروگاه‌های دولتی بیشتر بود.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397628

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]