1

جمهوری اسلامی ایران در صدد تقویت جنبش و کمک به تجدید حیات آن خواهد بود

  • کد خبر : 39764
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:مفتخریم که مسئولیت میزبانی سران جنبش عدم تعهد و ریاست آن در این شرایط پرچالش و تاریخی به ما سپرده شده است.

افق(ofoghnews.ir): شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در سطح کارشناسان رسما با سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما آغاز شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای سخنان خود ضمن خوشآمد گویی به مهمانان گفت: مفتخریم که مسئولیت میزبانی سران جنبش عدم تعهد و ریاست آن در این شرایط پرچالش و تاریخی به ما سپرده شده است.

صالحی افزود: احراز میزبانی اجلاس سران توسط جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده عضویت فعال ما در جنبش طی سه دهه گذشته است.

وی گفت: ما در این برهه تمام مساعی خود را برای ارتقای اهداف کلی جنبش از جمله از طریق تحکیم همبستگی میان اعضای آن که لازمه اصلی یک جنبش متنفذ و کارآمد است به کار بستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست خود در صدد تقویت جنبش و کمک به تجدید حیات آن خواهد بود تا جنبش بتواند به وظایف تاریخی خود جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: در این مسیر کار ما به واسطه اهتمام روسای قبلی به ویژه کشور دوست و برادر مصر در خلال سه سال گذشته در زمینه رهبری و هماهنگی که صورت داده‌اند تسهیل شده است.

وزیر امور خارجه در ادامه گفت: باید از دولت و از مردم عزیز مصر برای هدایت عالی فعالیت های جنبش در دوره دشوار  و پر اهمیتی که ریاست آن را بر عهده داشتند صمیمانه قدردانی کنم.
علی اکبر صالحی افزود: بسیار خرسندیم که به عنوان اعضای جنبش عدم تعهد بار دیگر در جریان اجلاس مقامات ارشد گرد هم آمده ایم تا در خصوص تحولات جدیدی که جهان ما را تحت تأثیر قرار داده است مشورت و بررسی کنیم.
وی گفت: این نشانه آشکاری از عزم ما برای حمایت و تقویت جنبش و تبدیل آن به ابزاری کارآمدتر برای حفاظت از منافع کشورهای عضو است.
صالحی افزود: رجای واثق داریم که به رغم تحولات عظیم دهه های گذشته جنبش همچنان کاملاً موضوعیت داشته و نهادی بسیار ارزنده است.
وی گفت: بر ماست جنبشی را که بنیان گذاران دوراندیش و مقاوم آن در مقابل چالش های پنج دهه گذشته برای ما به ارث گذاشته اند تقویت کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما در مقابله با چالش های سهمناک موجود و پیش رو باید ظرفیت های کامل جنبش را به منظور کمک به استقرار صلح و عدالت در سراسر جهان به کار گیریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت:‌اگر بپذیریم که چندجانبه گرایی محور سازمان ملل است این سازمان باید سازمانی بین الدولی تلقی و به دست همه اعضایش  هدایت و رهبری شود و این موضوع به خوبی در روش کار مجمع عمومی منعکس است.

در شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها ۱۱۸ هیئت شرکت دارند .
در این نشست ۲۷ رئیس جمهور، ۲ پادشاه ، ۸ نخست وزیر، ۲ رئیس جمهور ، ۹ معاون رئیس جمهور، ۶ فرستاده ویژه سران، ۲۵ وزیر خارجه و ۵ وزیر غیر از وزیر خارجه شرکت می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]