1

راه برخورد با اسرائیلِ تروریست چگونه باید باشد؟

  • کد خبر : 397742
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۱

کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید ایران و جبهه مقاومت تلاش داشتند از جنگ گسترده در منطقه دوری کنند اما با این اتفاقات باید راهبرد صبر و برخورد خود با نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را تغییر دهند.  با وجود گذشت ۱۰ ماه از جنگ غزه و شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در […]

کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید ایران و جبهه مقاومت تلاش داشتند از جنگ گسترده در منطقه دوری کنند اما با این اتفاقات باید راهبرد صبر و برخورد خود با نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را تغییر دهند. 

با وجود گذشت ۱۰ ماه از جنگ غزه و شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران نشان داد که تل‌آویو و حامی اصلی آن، آمریکا به دنبال این نیستند تا تنش در منطقه کاهش یابد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص لزوم توقف فوری جنگ علیه غزه و دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم صهیونیستی در خصوص اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی فاجعه‌بار در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

آمریکایی‌ها اما در یک تناقض آشکار که از یک طرف دم از حقوق بشر و حقوق انسان‌ها می‌زنند از سوی دیگر حمایت بی چون و چرا خود را از رژیم صهیونیستی دریغ نکرده‌اند. جنایت اخیر اسرائیل در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس نیز باعث نشد تا آمریکا و دیگر هم‌پیمانان غربی نتانیاهو او را وادار کنند تا دست از تنش آفرینی در منطقه بردارد. 

در پی تاکید مقامات ایران و دیگر مقامات محور مقاومت بر خون‌خواهی شهید هنیه، رسانه‌های آمریکایی از آماده‌شدن این رژیم و آمریکا برای یک حمله غیر قابل پیش‌بینی از سوی ایران خبر می‌دهند. 

راه برخورد با اسرائیلِ تروریست چگونه باید باشد؟
تشییع پیکر شهید هنیه در تهران

اسرائیل، پایگاه بزرگ آمریکا در منطقه

«عماد آبشناس» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از این‌که چرا غرب، نتانیاهو را مجبور نمی‌کند تا دست از تنش‌آفرینی بردارد و در مقابل بعد از هر اتفاق یا هر تروری، از ایران می‌خواهد خویشتن‌داری کند، گفت: همان‌طور که می‌دانید اسرائیل از نظر آمریکا پایگاهی است که آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه دارند و به این دید به آن نگاه می‌کنند. به عبارتی بعد از جنگ جهانی دوم سیاستی را آمریکایی‌ها پیش گرفتند مبنی بر این که دشمن می‌تواند ناو هواپیمابر و یا کشتی‌های جنگی را غرق کند اما اگر زمین یا پایگاهی داشته باشند این اتفاق پیش نمی‌آید. 

او تصریح کرد: آمریکایی‌ها در منطقه شرق آسیا، در تایوان و تنگه مالاکا و همین‌طور در اسرائیل پایگاه ایجاد کردند و در واقع به‌عنوان یک ناوهواپیمابر بزرگ به اسرائیل نگاه می‌کند. اسرائیل هم می‌داند دیدگاهی که سیاستمداران آمریکایی نسبت به او دارند، چیست. برای آن‌ها مهم نیست یهودی و یا فلسطینی چه کسانی هستند و چه بلایی سرشان می‌آید. به همین دلیل نتانیاهو هر قماری را بخواهد انجام می‌دهد و آمریکایی‌ها نیز ناچارند با او بسازند.

راه برخورد با اسرائیلِ تروریست چگونه باید باشد؟
دیدار نتانیاهو با «کامالا هریس» معاون بایدن در واشنگتن

حذف در سرزمین‌های اشغالی با همان سطح

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت فلسطین همچنین بیان کرد: تاکنون ایران و جبهه مقاومت تلاش داشتند از جنگ گسترده در منطقه دوری کنند و این ماجرا باعث شد تا نتانیاهو و اسرائیل از این مساله سوءاستفاده کنند، ایران و مقاومت تاکنون حسن‌نیت داشته و راهبرد صبر را در پیش گرفتند، اما به نظر باید این راهبرد تغییر کند. 

آبشناس خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل باید بفهمند چه کسی بیشتر ضرر می‌کند،‌ این‌گونه نیست که بخواهند سوءاستفاده کنند، برای این‌ها جان اسرائیلی‌ها و مردم یهود مهم نیست، به‌رغم این‌که در ظاهر این مساله را مطرح می‌کنند.

او ادامه داد: تنها راه برخورد با تروریست این است؛ اگر یک تروریست شما را بکشد، شما باید ۲ یا سه نفر از آن‌ها را بکشید، فکر می‌کنید با دیپلماسی می‌شود با این‌ها برخورد کرد، به همین دلیل یکی از مواردی که باید تغییر کند برخورد ایران و جبهه مقاومت با نتانیاهو و اسرائیل است. برای مثال اگر یک نفر را در تهران یا هر جایی ترور می‌کنند، در پاسخ باید افرادی در همان سطح حذف شوند. 

راه برخورد با اسرائیلِ تروریست چگونه باید باشد؟
تشییع پیکر شهید «فواد شکر» فرمانده حزب‌الله در بیروت

پرچم مقاومت توسط فرد دیگری بلند می‌شود

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین یادآور شد:‌ مبنای تاسیس رژیم صهیونیستی جنبش‌های تروریستی بود که سال‌ها قبل ایجاد کرده بودند و در مناطقی از فلسطین با اعمال تروریستی، فلسطینیان را وادار می‌کردند تا از شهرهای خود فرار کرده و به مناطق دیگر بروند، اکنون هم با همان رویکرد کارشان را ادامه می‌دهند. 

آبشناس تاکید کرد: این در حالی است که جنبش‌های آزادی‌خواه مانند حماس پشتوانه مردمی دارند و اگر فردی از میان این مبارزان را ترور کنند، عملا فرد دیگری می‌آید و پرچم را بلند می‌کند و اکنون هم قطعا مبارزان فلسطینی دیگری خواهند آمد و پرچم را بالاتر می‌برند؛ تا امروز شهید هنیه این بار را به دوش کشید و از این پس سایر مبارزان فلسطین این راه ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397742

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]