3

کنعانی: جامعه بین‌الملل باید به مصونیت رژیم صهیونیستی پایان دهد

  • کد خبر : 397788
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت «جامعه بین‌المللی باید به مصونیت غیر قابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچ‌یک از اصول اولیه حقوق‌بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود». به گزارش ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به مناسبت چهارم […]

سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت «جامعه بین‌المللی باید به مصونیت غیر قابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچ‌یک از اصول اولیه حقوق‌بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود».

به گزارش ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به مناسبت چهارم آگوست (چهاردهم مرداد) «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» نوشت: سازمان همکاری اسلامی در سال ١٣۶٩، اعلامیه حقوق بشر اسلامی را در سطح دولت‌های اسلامی تصویب و در سال ١٣٨٧ به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم مرداد را روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری نمود. 

او با اشاره به این موضوع که «اسلام بزرگ‌ترین منادی حقوق مادی و معنوی بشر است»، نوشت: همان‌گونه که در روزگار غلبه جهل بشری اسلام از حق حیات و کرامت ابناء بشر سخن راند و آداب زیستن شرافتمندانه را عرضه نمود، امروز نیز دولت‌ها و ملت‌های اسلامی شایسته آن هستند که بزرگترین مدعیان و پرچمداران راستین حقوق بشر باشند و مروج این معارف و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی باشند.

کنعانی نوشت: رشد و تعالی مفهوم حقوق‌بشر و ارزش‌های واقعی ناظر بر آن در جهان پرآشوب و سردرگم امروز، نیازمند عزمی جهانی و مصلحانه و ممانعت قدرتها از سوءاستفاده از آن به‌منظور دستیابی به اهداف نامشروع سیاسی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، توجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به حمایت عملی‌تر و مؤثرتر از حقوق طبیعی و انسانی میلیون‌ها انسان فلسطینی تحت محاصره، بمباران، آواره و یا در بند که دهه‌هاست مصداق بارز و مثال زدنی تضییع فاحش حقوق بشر می‌باشند، فرا می‌خوانیم؛ ملتی که بدیهی‌ترین حقوق اولیه و انسانی آنها توسط رژیمی اشغالگر نقض گردیده و اکنون نیز با شدیدترین و شنیع‌ترین رفتارها و اقدامات ضدبشری و ضدانسانی که در تاریخ معاصر سابقه نداشته است، در آستانه نسل‌کُشی توسط همان رژیم قرار گرفته‌اند.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید بر اساس وظیفه انسانی خود، به مصونیت غیر قابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچیک از اصول اولیه حقوق بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود.

او در پایان نوشت: بدیهی است در راه رسیدن به این هدف مهم، مسئولیت کشورها و ملت‌های اسلامی، مسئولیتی محوری و تعیین کننده است.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397788

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]