2

آشنایی با شباب‌الاهلی حریف سپاهان؛ با تفکرات پرتغالی و اسلحه جدید ایرانی

  • کد خبر : 397916
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۶

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم شباب الاهلی امارات است. برنده این مسابقه به مرحله دوم پلی‌آف صعود خواهد کرد و در ورزشگاه البیت دوحه به مصاف الغرافه قطر خواهد رفت. هر کدام از این تیم‌ها […]

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم شباب الاهلی امارات است. برنده این مسابقه به مرحله دوم پلی‌آف صعود خواهد کرد و در ورزشگاه البیت دوحه به مصاف الغرافه قطر خواهد رفت. هر کدام از این تیم‌ها در صورت شکست راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) می‌شود.

این باشگاه اماراتی در سال ۲۰۱۷ با ادغام دو باشگاه الاهلی و الشباب به نام باشگاه شباب‌الاهلی تاسیس شد. شباب در ۷ فصل اخیر موفق شده ۲ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان نایب قهرمانی را در لیگ امارات کسب کند. این تیم فصل گذشته با ۵۸ امتیاز بعد از الوصل ۶۷ امتیازی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد و موفق شد جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را کسب کند.

آشنایی با شباب‌الاهلی حریف سپاهان؛ با تفکرات پرتغالی و اسلحه جدید ایرانی

بدون شکست مقابل نمایندگان ایران

این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ با فولاد خوزستان هم‌گروه بود و مقابل این تیم در دو دیدار رفت‌وبرگشت به تساوی رسید. همچنین شباب در سال ۲۰۲۰ با شهرخودرو هم‌گروه بود که موفق شد در دو دیدار رفت‌وبرگشت نماینده ایران را مغلوب کند.

با این تفاسیر شباب الاهلی تاکنون مقابل نمایندگان ایران شکست نخورده و حالا سپاهان این فرصت را دارد تا در دیدار خانگی برای اولین‌بار این تیم اماراتی را مغلوب کند.

سرمربی

بعد از پایان لیگ و قبل از تقابل با سپاهان، پائولو سوسا پرتغالی جایگزین مارکو نیکولیچ صربستانی شد. این مربی ۵۳ ساله پرتغالی سابقه هدایت تیم‌هایی مانند تیم ملی لهستان، فیورنتینا ایتالیا، فلامینگو برزیل و سالرنیتانا ایتالیا را در کارنامه دارد و در دوران بازیگری خود برای تیم‌های یوونتوس، اینتر و تیم ملی پرتغال نیز سابقه بازی دارد.

آشنایی با شباب‌الاهلی حریف سپاهان؛ با تفکرات پرتغالی و اسلحه جدید ایرانی

بازیکنان کلیدی؛ از ستاره تیم ملی فوتبال ایران تا بازیکنان برزیلی

بدون شک ستاره اصلی و تازه وارد این تیم کسی نیست جز سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که در همین چند روز گذشته از بایرلورکوزن راهی این تیم اماراتی شد. سردار با ۸ میلیون یورو گران‌ قیمت‌ترین بازیکن شباب مقابل سپاهان است. البته او در اردوهای پیش فصل شباب حضور نداشته اما بعید به نظر می‌رسد که سوسا او را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار ندهد.

آشنایی با شباب‌الاهلی حریف سپاهان؛ با تفکرات پرتغالی و اسلحه جدید ایرانی

به غیر از سردار آزمون همچنین، گاستون سوآرز بازیکن آرژانتینی و عمر کیتا اهل گینه از باشگاه الامارات نیز به تازگی به جمع شاگردان سوسا اضافه شده‌اند و قطعا جزیی از بازیکنان کلیدی شباب در این دیدار محسوب می‌شوند. الاهلی امارات ستاره‌های برزیلی نیز در فصل گذشته داشته که ایگور ژسوس دیگر در این تیم نیست، اما یوری سزار و گیلرمه بالا دیگر ستارگان برزیلی در این تیم ماندگار شده‌اند.

همچنین سعید عزت‌اللهی هافبک ملی‌پوش ایرانی الاهلی که در پایان فصل گذشته دچار مصدومیت شده بود، هنوز به تمرینات گروهی این تیم اضافه نشده و قطعا برای دیدار مقابل سپاهان در لیست این تیم حضور ندارد.

آشنایی با شباب‌الاهلی حریف سپاهان؛ با تفکرات پرتغالی و اسلحه جدید ایرانی

شباب الاهلی قبل از حضور در اصفهان یک اردو در کشور اتریش برگزار کرد و سه دیدار تدارکاتی نیز در این کشور داشت. الاهلی ابتدا موفق شد با نتیجه ۹ بر یک تیم اسک جابینگ اتریش را مغلوب کند، در ادامه با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل قره‌باغ آذربایجان مغلوب شد و در نهایت موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر تیم جوانان اودینزه ایتالیا را از پیش‌رو بردارد. در نهایت شباب ۵ روز پیش مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی را مغلوب کند.

آشنایی با شباب‌الاهلی حریف سپاهان؛ با تفکرات پرتغالی و اسلحه جدید ایرانی

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397916

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]