1

حسن یزدانی بعد از ۶۴ سال به رکورد تختی رسید

  • کد خبر : 398376
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۳۸

افق نیوز؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن یزدانی امشب علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید. جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در ۱۹۵۶ ملبورن طلا و ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶۰ رم ۲ نقره گرفت و […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن یزدانی امشب علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید.

جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در ۱۹۵۶ ملبورن طلا و ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶۰ رم ۲ نقره گرفت و از نظر تعداد مدال کشتی در المپیک، رکورددار بود که حالا یزدانی با قطعی شدن مدالش به رکورد غلامرضا تختی رسیده و فردا شب این فرصت را خواهد داشت که با کسب نشان طلا، با دو طلا و یک نقره المپیک از رکورد این قهرمان بزرگ عبور کند.

تختی هرچند در المپیک ۱۹۶۴ توکیو هم حضور داشت، اما المپیک آخرش را بدون مدال تمام کرد تا رکورد او از سال ۱۶۶۰ تا المپیک ۲۰۲۴ به مدت ۶۴ سال دست نخورده بماند. 

یزدانی همچنین درصورت کسب مدال طلا، به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران هم تبدیل خواهد شد و بالاتر از هادی ساعی که دو نشان طلا و یک برنز از المپیک در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.

حسن یزدانی فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک را فردا شب مقابل رمضانوف بلغارستانی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398376

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]