1

هورمون‌های بدن معتادان را اساسی تنظیم می‌کنیم

  • کد خبر : 398544
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۱

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ ما تلاش می‌کنیم جوری فلز وجودی فرد معتاد را تغییر دهیم که دیگر به سمت مواد گرایش پیدا نکند؛ حتی اگر داخل انباری از مواد مخدر قرار بگیرد. این را مهدی رجبی می‌گوید. او متولد سال ۱۳۶۲ با تحصیلات دیپلم و ساکن شهر برخوار استان اصفهان است. مهدی رجبی سال‌ها درگیر […]

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ ما تلاش می‌کنیم جوری فلز وجودی فرد معتاد را تغییر دهیم که دیگر به سمت مواد گرایش پیدا نکند؛ حتی اگر داخل انباری از مواد مخدر قرار بگیرد. این را مهدی رجبی می‌گوید. او متولد سال ۱۳۶۲ با تحصیلات دیپلم و ساکن شهر برخوار استان اصفهان است. مهدی رجبی سال‌ها درگیر مصرف مواد مخدر بود و انواع روش‌ها را برای ترک اعتیاد آزمایش کرده بود ولی نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه در مسیر کنگره ۶۰ قرار گرفت و درمان شد.

کنگره ۶۰ سازمانی مردم نهاد و وابسته به اعضا است که در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند. آن‌ها به دنبال ترک اعتیاد نیستند. زیرا ترک اعتیاد در دوره‌های کوتاه مدت و بعضاً یک روزه برگشت‌پذیر است. این کنگره در نگاهی کاملاً علمی و در یک مسیر درمانی حدوداً ده ماهه به دنبال درمان این بیماری است. اعضای کنگره شصت درمان در کمپ را قبول ندارند و مراجعان مستقیماً وارد کلاس‌ها و دوره‌ها شده و مسیر دارو درمانی برای جسم آن‌ها آغاز می‌شود.

سم‌زدایی در مورد مصرف‌کننده مواد مخدر که تمام سلول‌های بدن او به مواد مخدر وابسته شده اشتباه است. مواد مخدر برای کسی که تاکنون آن را مصرف نکرده سم است اما برای فرد معتاد مانند دارو است و اگر فرد معتاد مواد مصرف نکند نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد. بزرگترین مرجع اعتیادشناسی جهان دانشگاهی در آمریکا است. نظریه‌های علمی منتشر شده از سوی آن‌ها بر این موضوع مبتنی است که اعتیاد یک بیماری بدون درمان و مزمن است. ولی کنگره ۶۰ ثابت کرد که این بیماری قابل درمان است.

انسان به موادی اعتیاد پیدا می‌کند که نمونه و مشابه آن‌ها در بدن تولید می‌شود. در طول روز مواد غذایی متفاوتی مصرف می‌کنیم اما به آن‌ها اعتیاد پیدا نمی‌کنیم، چون نمونه آن‌ها در بدن انسان وجود ندارد. ولی اندورفین، آدرنالین و انواع و اقسام هورمون‌های دیگر مخدرهای درونی بدن هستند و در بدن تولید می‌شوند و ما را در حالت تعادل قرار می‌دهند. حالا اگر شبیه آنها را از بیرون وارد بدن کردیم و به مرور زمان سیستمی که در بدن ما این‌ها را تولید می‌کند از کار بیفتد بدن مجبور می‌شود تولید خود را متوقف کند. بر همین اساس چشمه‌های ترشح بدن خشک می‌شود و ما وابسته به مواد بیرونی می‌شویم مواد درونی خیلی برای بدن حیاتی هستند.

برای خواب راحت باید سه مدل هورمون در بدن ترشح شود. اگر مواد بیرونی از روش‌های درمانی مانند سم‌زدایی وارد بدن فرد نشود، با کمبود این هورمون‌ها و مواد بدن در بازده کوتاه مدت بدن قادر به ترشح این مواد نیست. وقتی که فرد معتاد را به کمپ اعتیاد می‌برند تا سم‌زدایی کند. وارد شدن مواد از بیرون به داخل بدن متوقف می‌شود بدن هم امکان تولید هورمون‌های لازم را ندارد و به این طریق فرد بد حال می‌شود.

این مؤسسه شربت تریاک را که یک سیستم کامل از تمام هورمون‌ها است طبق نظر پزشکان و با توجه به سن و سال فرد معتاد و موادی که مصرف می‌کند برای او تجویز می‌کنند. به مرور در بیست و یک روز مقدار مصرف کاهش می‌یابد. البته ابتدا دوز بالاتری به فرد معتاد داده می‌شود که به حد اشباع برسد و به تدریج در یک دوره ده ماهه دارو کاهش پیدا می‌کند و چشمه‌ها و سیستم‌های حیاتی بدن که از کار افتاده بود دوباره به کار می‌افتد. به طوری که طی این دو ماه فرد از روز اولی که مصرف‌کننده شده است حال خیلی بهتری دارد.

این سیستم بازسازی است که در اصل خود بدن انجام می‌دهد یک سری از اشتباهاتی که انجام می‌شود به دلیل ناآگاهی است و به همین دلیل طرز فکر غلط، افراد مصرف‌کننده شده‌اند. در کلاس‌های این کنگره دانایی مؤثر آموزش داده می‌شود و یک دیدگاه سالم به زندگی فرد می‌دهند تا دوباره فریب نخورد. دانش و آگاهی که به عمل ختم نشود فایده ندارد.

همه می‌دانند سرعت غیر مجاز بد است. ولی باز هم با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کنند. اگر معتادان بهبودیافته در انجمن را پس از ده ماه در انبار مواد مخدر هم بگذارید مشاهده می‌کنید که دیگر هیچ میلی به مواد ندارند. ولی افرادی که با روش‌های دیگر ترک می‌کنند اگر اسم مواد را جلوی آنها بیاورید از شما فاصله می‌گیرند تا نام مواد را نشنوند و این مساله نشان می‌دهد همچنان در آن‌ها نسبت به مواد ضعف وجود دارد. این انجمن تلاش می‌کند جوری فلز وجودی فرد را تغییر بدهد که دیگر به سمت مواد گرایش پیدا نکند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398544

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]