2

توفان «آیزاک»در آمریکا ۱۰ کشته برجا گذاشت +تصاویر

  • کد خبر : 39940
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۷

توفان گرمسیری آیزاک در مسیر خود به سمت ایالت‌های مختلف آمریکا تا کنون دست‌کم ۱۰ کشته برجا گذاشته است.

 

خبرگزاری فارس: توفان «آیزاک»در آمریکا ۱۰ کشته برجا گذاشت + عکس

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «راشاتودی»، توفان گرمسیری «آیزاک» با بادهایی به سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت با عبور از کشور هائیتی دست‌کم ۸ کشته در این کشور و ۲ کشته دیگر نیز در جمهوری دومینیکن بر جا گذاشت.

 

 

بنا بر این گزارش، توفان آیزاک هم‌اکنون مسیر فلوریدا در آمریکا را در پیش گرفته است و انتظار می‌رود قدرت آن در حد گردباد اضافه شود و مسیر خود را به سمت شمال آمریکا در پیش گیرد.

 

 

بر اساس این گزارش، بسیاری از مردم هائیتی که پس از زمین‌لرزه سال ۲۰۱۰ در این کشور که هزاران قربانی گرفت، همچنان در چادر زندگی می‌کردند، هم‌اکنون با عبور این توفان گرمسیری بار دیگر بی‌خانمان شدند.

 

 

بنا بر اعلام دولت هائیتی، بیش از ۸ هزار نفر از شهروندان این کشور نیز خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و حدود ۴ هزار نفر به اردوگاه‌های موقت منتقل شده‌اند.

 

 

«راشل برومباو» مدیر اجرایی گروه غیرانتفاعی «ورلد ویژن» آمریکا در هائیتی اعلام کرد: سقف دست‌کم ۳۰۰ خانه در مناطق زلزله زده هائیتی از بین رفته است.

 

 

زمان و مسیر توفان گرمسیری آیزاک یادآور توفان کاترینا در آمریکا است که حدود ۷ سال پیش در سال ۲۰۰۵ بخش اعظمی از «نیواورلئانز» و سواحل «خلیج مکزیک» را نابود کرد و دست‌کم یکهزار و ۸۰۰ کشته نیز بر جا گذاشت.

 

 

توفان آیزاک پس از هائیتی به کوبا رفت و پس از چند ساعت سواحل این کشور را با سرعت ۲۷ کیلومتر بر ساعت و بادهایی با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت گذراند و مسیر خود را به سمت شمال غرب آمریکا و خلیج مکزیک در پیش گرفت.

 

 

این توفان روز گذشته وارد فلوریدا شده بود و نخستین روز از گردهمایی سالانه جمهوریخواهان در این ایالت برای معرفی کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را نیز لغو کرد.

 

 

روز شنبه نیز «ریک اسکات» فرماندار ایالت فلوریدا اعلام وضعیت فوق العاده کرده بود تا اطمینان حاصل کند که مقامات این ایالت برای مقابله با توفان آماده می‌شوند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39940

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر