1

بازدید سفیر ایران در روسیه از مراحل ساخت کشتی «سواحل خزر»

  • کد خبر : 399823
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۵۲

سفیر ایران در روسیه از مراحل ساخت کشتی ایرانی سواحل خزر «کاسپیسکی برک» بازدید کرد. به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در ادامه برنامه‌های خود در شهر آستراخان روسیه، با حضور در  کارخانه کشتی‌سازی منطقه آزاد لوتوس در اطراف این شهر، از روند ساخت کشتی ایرانی در حال ساخت با نام «سواحل […]

سفیر ایران در روسیه از مراحل ساخت کشتی ایرانی سواحل خزر «کاسپیسکی برک» بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در ادامه برنامه‌های خود در شهر آستراخان روسیه، با حضور در  کارخانه کشتی‌سازی منطقه آزاد لوتوس در اطراف این شهر، از روند ساخت کشتی ایرانی در حال ساخت با نام «سواحل خزر» توسط این شرکت روسی بازدید کرد. 

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، تاکنون ۹۰ درصد از مراحل ساخت این کشتی هفت هزار تنی به پایان رسیده و بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، این کشتی در پاییز سال‌جاری تحویل شرکت کشتیرانی بندر ایرانی سالیانکا می‌شود.

این قرارداد، در ادامه برنامه‌های توسعه ناوگان دریایی بندر ایرانی سالیانکا در آستراخان منعقد شده است .

براساس این گزارش، بندر سالیانکا در شمال غربی دریای خزر و از جمله بنادر واقع در استان آستاراخان روسیه که در دهانه رود ولگا قرار دارد هم اکنون تحت مالکیت و راهبری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری این گروه در حال بازسازی و افزایش ظرفیت است. 

بندر سالیانکا در زمانی که روسیه درگیر بحران اوکراین است و عملاً در بخش غربی با دیوار تحریمی اروپا دسترسی به بازارهای وارداتی و صادراتی را تقریباً از دست داده، نقشی راهبردی یافته است تا به عنوان یکی از حلقه‌های واصل در کریدور شمال-جنوب به یکی از باراندازهای مهم این کریدور بدل شود. 

انتهای پیام‌

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399823

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]