1

شرکت هوش مصنوعی مدعی تلاش گروه ایرانی برای دخالت در انتخابات آمریکا شد

  • کد خبر : 399835
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۳۲

شرکت هوش مصنوعی آمریکایی مدعی شد یک گروه ایرانی قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را داشته است. به گزارش ایسنا، «اوپن ای‌آی» که از شرکت‌های مشهور حوزه هوش مصنوعی است، روز جمعه مدعی شد حساب‌های کاربری یک گروه ایرانی را که از چت‌بات «چت جی‌پی‌تی» برای تولید محتواهایی به‌منظور تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا […]

شرکت هوش مصنوعی آمریکایی مدعی شد یک گروه ایرانی قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را داشته است.

به گزارش ایسنا، «اوپن ای‌آی» که از شرکت‌های مشهور حوزه هوش مصنوعی است، روز جمعه مدعی شد حساب‌های کاربری یک گروه ایرانی را که از چت‌بات «چت جی‌پی‌تی» برای تولید محتواهایی به‌منظور تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا و دیگر مسائل استفاده می‌کردند، مسدود کرده است.

اوپن ای‌آی مدعی است این عملیات که با نام «طوفان-۲۰۳۵» شهره است، از چت جی‌پی‌تی برای تولید محتوا درباره موضوعاتی مانند گزارش‌ها درباره نامزدهای هر ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات آمریکا، جنگ غزه و حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس استفاده و سپس این محتواها از طریق حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین وبگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شد.

این شرکت آمریکایی با این حال گزارش داده این عملیات به‌نظر نمی‌رسد که به تعامل معناداری با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دست یافته باشد.

پیشتر شرکت گوگل مدعی شده بود هکرهای تحت حمایت ایران مسئول حمله به کارزارهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند.

پیش از این نیز «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا مدعی شد که مایکروسافت به کارزار انتخاباتی او اطلاع داده که ایران یکی از ویگاه‌های آن را هک کرده است. 

در واکنش به این اتهامات و ادعاها، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ایمیلی اعلام کرد «دولت ایران قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.» 

نمایندگی ایران همچنین در واکنش به اتهام‌زنی‌های کارزار ترامپ گفت: «ما هیچ اعتباری برای چنین گزارش‌هایی قائل نیستیم.»

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399835

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]