1

حذف اجبار برای ادامه خدمت معلمان بازنشسته

  • کد خبر : 399925
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره راهکاری اتخاذ شده برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳ گفت: امسال ۱۷۶ هزار کمبود معلم برای مهر داریم اما در مقایسه با سال گذشته که ۲۰۳ هزار نفر کمبود معلم وجود داشت، وضعیت بهتر است بنابراین در مهر ماه […]

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره راهکاری اتخاذ شده برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳ گفت: امسال ۱۷۶ هزار کمبود معلم برای مهر داریم اما در مقایسه با سال گذشته که ۲۰۳ هزار نفر کمبود معلم وجود داشت، وضعیت بهتر است بنابراین در مهر ماه مشکلی نخواهیم داشت و روش‌های مختلفی را برای جبران معلم مورد نیاز به کار گرفتیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، مجوز استخدام ۱۲۹ هزار معلم را دریافت کردیم و در آزمون استخدام آموزگار برای دوره ابتدایی، ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی پذیرفته شدند و احتمالاً ۳ هزار نفر هم در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته می‌شوند.

فرهادی گفت: در آزمون استخدام دبیری و هنرآموز حدود ۱۷ هزار نفر پذیرفته شدند شوند و ۱۸ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را خواهیم داشت همچنین ۱۹ هزار نفر در گروه کیفیت بخشی (مشاور، مربی ورزش، مربی سلامت و مربی پرورشی) استخدام می‌شوند.

مجوز جذب ۸۰۰ حافظ قرآن و ۸ هزار سرایدار مدارس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استخدام ۷۰۰ نفر از نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: مجوز استخدام ۸۰۰ نفر از حافظان کل قرآن را دریافت کردیم همچنین ۸ هزار سرایدار و خدمتگزار برای مدارس استخدام خواهند شد.

وی بیان کرد: امسال حدود ۶۹ هزار معلم در دوره ابتدایی و متوسطه در آموزش و پرورش استخدام شدند و مهر ماه در مدارس ساماندهی خواهند شد.

فرهادی با بیان اینکه مجموعا ۱۷۶ هزار کمبود معلم داریم، گفت: با ۶۹ هزار معلم جدید بخشی از کمبود معلم جبران می‌‌شود همچنین بخش دیگر با اضافه کار معلمان شاغل و ادامه خدمت معلمان بازنشسته جبران خواهد شد.

بازنشستگی بیش از ۷۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: مهرماه از نظر کمبود معلم نگرانی نداریم،  پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۷۰ هزار نفر معلم بازنشسته شوند اما امیدواریم بسیاری از آنها استمرار خدمت داشته باشند.

رفع محدودیت بازنشستگی برای معلمان

فرهادی همچنین درباره اصلاحیه بخشنامه ممنوعیت بازنشستگی معلمان گفت: بخشنامه‌ ارسالی براساس نامه سازمان اداری و استخدامی مبتنی بر ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری بود که عنوان می‌کرد، آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به استمرار خدمت بازنشستگان اقدام کند اما با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه نیاز است تا بخشنامه را اصلاح کنیم یعنی اجبار برای ادامه خدمت برداشته می‌شود.

مشوق‌هایی برای تدریس بیشتر

وی در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش چه مشوق‌هایی برای بازنشستگان و نیروهای حق‌التدریس درنظر گرفته است، توضیح داد: با کمک دولت چهاردهم، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مصوب شد تا معلمان بازنشسته‌ای که استمرار خدمت خواهند داشت یک ماه حقوق به عنوان پاداش دریافت کنند و اگر بخواهند سال بعد می‌توانند بازنشسته شوند و استمرار خدمت آنها الزامی نیست.

وی همچنین در مورد مشوق‌ برای معلمان حق‌التدریس گفت:  امسال حق‌التدریس‌ها را به طور کامل پرداخت کردیم، در سال آینده هم یک ماه حقوق حق‌التدریس به عنوان مشوق پرداخت خواهیم کرد یعنی معلمان به جای ۹ ماه حق‌التدریس، ۱۰ ماه حقوق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399925

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]