3

کلاهبردار؛ سرمایه ۲۶ نفر را خورد

  • کد خبر : 40030
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

مردی که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی و به بهانه پرداخت وام‌های میلیونی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مواد غذایی با فریب مردم میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

 چندی پیش مردی با حضور در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران علیه صاحب یک شرکت قلابی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

شاکی گفت: در جستجوی شرکتی بودم تا بتوانم در آن سرمایه‌گذاری کنم. با دیدن آگهی یک شرکت که در زمینه سرمایه‌گذاری و خرید و فروش وام میلیونی فعالیت می‌کرد ، به محل شرکت رفتم. پس از ملاقات با صاحب شرکت او گفت با چند شرکت تولیدی‌ که در زمینه مواد غذایی فعالیت دارند همکاری می‌کند و می‌تواند زمینه‌های سرمایه‌گذاری مرا در آن شرکت‌ها فراهم کند.

سرمایه ۳۰ میلیون تومانی به باد رفت

وی اضافه کرد: با اعتماد به صاحب شرکت ۳۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردم و قرار شد هر ماه مبلغی به‌عنوان سود به حسابم واریز شود. یک ماه گذشت اما خبری از سود سرمایه‌ام نشد بنابراین به محل شرکت رفتم تا موضوع را جویا شوم که معلوم شد دفتر شرکت، اجاره‌ای بوده و او آنجا را به مالکش تحویل داده و هیچ‌کس از او خبری ندارد.

در پی این حادثه، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

در حالی که جستجو در این زمینه ادامه داشت، زنی با حضور در پلیس آگاهی‌ از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد دریافت وام بانکی داشتم، اما موفق نشدم. یک روز با دیدن آگهی شرکتی در روزنامه که در زمینه پرداخت وام با سود کمتر فعالیت می‌کرد به محل شرکت رفتم. پس از توافق با صاحب شرکت کپی مدرک دیپلم فنی و مدارک هویتی‌ام را به او دادم. پس از عقد قرار داد قرار شد پس از دو هفته وام ۱۵ میلیون تومانی بگیرم. صاحب شرکت در قبال این وام ابتدا ۸۰۰ هزار تومان سپس دو میلیون تومان به عنوان کارمزد از من گرفت.

وی اضافه کرد: دو هفته‌ای منتظر ماندم اما صاحب شرکت با من تماس نگرفت. با ظنین شدن به موضوع به دفتر شرکت رفتم اما آنجا تخلیه شده بود و از مرد شیاد خبری نبود.

در پی این شکایت معلوم شد، تصویر رایانه‌ای به دست آمده از مرد کلاهبردار در هر دو پرونده مطابقت دارد و شاکیان در دام یک نفر گرفتار شده‌اند.

شکایت ۲۶ نفر دیگر از مرد کلاهبردار

جستجو در این رابطه ادامه داشت تا این که چند روز پیش ۲۶ زن و مرد دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس و ارائه شکایت‌هایی بیان کردند در دام یک کلاهبردار شیاد گرفتار شده‌اند.

با تحقیق از این افراد، ماموران متوجه شدند همگی آنها در دام همان متهمی گرفتار شده‌اند که پلیس او را تحت تعقیب قرارداده است.

در ادامه تحقیقات معلوم شد شاکیان به قصد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مواد غذایی علاوه بر تحویل دادن کپی مدرک تحصیلی و هویتی‌شان به مرد کلاهبردار، از ۱۰ تا صدها میلیون تومان پول نیز به وی پرداخت کرده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات پلیس برای دستگیری کلاهبردار فراری و فاش شدن دیگر جرایم ارتکابی از سوی او ادامه دارد./ جام  جم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر