1

ایران ۳۰ ماهواره در حال ساخت دارد

  • کد خبر : 400629
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم؛ حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران امروز در جلسه تودیع و معارفه وزیر سابق و وزیر جدید ارتباطات اظهار کرد: تعداد ماهواره‌هایی که به طور کامل ساخته شده یعنی پرتاب شده و آماده پرتاب است در ابتدای دولت سیزدهم ۳ ماهواره، در مرداد ماه ۱۴۰۳، ۱۲ ماهواره […]

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم؛ حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران امروز در جلسه تودیع و معارفه وزیر سابق و وزیر جدید ارتباطات اظهار کرد: تعداد ماهواره‌هایی که به طور کامل ساخته شده یعنی پرتاب شده و آماده پرتاب است در ابتدای دولت سیزدهم ۳ ماهواره، در مرداد ماه ۱۴۰۳، ۱۲ ماهواره و در مجموع ۳۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: تعداد ماهواره‌های در حال ساخت در ابتدای دولت سیزدهم، ۸ ماهواره در مرداد ۱۴۰۳ ۳۰ ماهواره و در کل ۲۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

سالاریه گفت: تعداد پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی ماهواره در مرداد ۱۴۰۳ معادل ۱۲ پرتاب است که معادل ۳ دولت قبل است؛ تزریق موفق ماهواره در مدار در مرداد ۱۴۰۳، ۸ پرتاب است که معادل ۳ دولت قبل است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: بودجه مصوب صنعت فضایی کشور در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۸۶۵۱ میلیارد ریال در ابتدای دولت سیزدهم بوده است. این بودجه در مرداد سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۵۷۰۷۰ میلیارد ریال بوده است که معادل ۵۶۰ درصد پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع افزایش سریع در طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی باید بگویم تعداد پروژه‌ها با بخش خصوصی در ابتدای دولت سیزدهم صفر بوده است که در خرداد سال ۱۴۰۳ به تعداد ۴ پروژه رسیده است.

سالاریه با اشاره به افزایش سریع در طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی اظهار کرد: تعداد ماهواره‌های در دست ساخت در ابتدای دولت سیزدهم ۸ ماهواره بوده است که در خرداد سال ۱۴۰۳ به ۳۰ ماهواره رسیده است. تعداد ماهواره‌های به اتمام رسیده در ابتدای دولت سیزدهم سال ۱۴۰۳ به ۱۴ ماهواره رسیده است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در بحث توسعه پرشتاب زیرساخت‌های صنعت فضایی باید بگویم مراکز تست و تجمیع ماهواره نیمه سنگین در ابتدای دولت سیزدهم صفر بوده است اما در خرداد سال ۱۴۰۳ یک مرکز ایجاد شده است. در موضوع توسعه ایستگاه‌های زمینی در ابتدای دولت یک مورد را داشتیم که در خرداد سال ۱۴۰۳ به ۳ ایستگاه زمینی رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت پایگاه فضایی چابهار گفت: فاز اول پایگاه فضایی چابهار در ابتدای دولت سیزدهم صفر بوده است که در خرداد سال ۱۴۰۳ به ۶۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400629

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]