2

نامجو مطلق: با وجود پول‌های هنگفت هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم/ از نظر فرهنگی باید بهتر عمل کنیم

  • کد خبر : 400659
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

مجید نامجومطلق روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مسائل روز این رشته پرداخت و نسبت به اتفاقات و حاشیه‌های اخیر در فوتبال ایران واکنش نشان داد. هفته‌های اول جذابیت ندارد او با اشاره به اینکه تیم‌ها تازه از دوران بدنسازی خارج شده‌ و هنوز در شرایط مسابقه قرار نگرفته‌اند گفت: طبیعی است که […]

مجید نامجومطلق روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مسائل روز این رشته پرداخت و نسبت به اتفاقات و حاشیه‌های اخیر در فوتبال ایران واکنش نشان داد.

هفته‌های اول جذابیت ندارد

او با اشاره به اینکه تیم‌ها تازه از دوران بدنسازی خارج شده‌ و هنوز در شرایط مسابقه قرار نگرفته‌اند گفت: طبیعی است که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، بازی‌های خوبی را نظاره‌گر نباشیم و چند هفته طول می‌کشد تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند و روند بازی‌ها خوب شود. اما نکته مهم در همین هفته‌های ابتدایی به امتیازهایی باز می‌گردد که مدعیان باید روی آن حساب باز کنند چرا که در پایان لیگ در تعیین تیم قهرمان موثر است.

وی ادامه داد: نوسانات تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی طبیعی است. در دیدارهایی که در برگزار شد، تراکتور و مس‌رفسنجان را بهتر از سایر تیم‌ها دیدم اما مهم این است که کدام تیم چه امتیازهایی را به دست آورده و در چه مسیری قرار دارد.

از نبود زیرساخت تا زمین ناهموار و چمن نامناسب

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران از نبود زیرساخت‌ها در فوتبال ایران گلایه دارد و گفت: ما کشوری ثروتمند با منابع غنی هستیم اما این وضعیت زمین فوتبال و استادیوم‌های ماست. متاسفانه به دلیل سوء‌مدیریتی که وجود دارد نمی‌توانیم داشته‌های خود را به خوبی حفظ کنیم و چنین شرایطی بر فوتبال ما حاکم شده است.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود از فوتبال حرفه‌ای صحبت کنیم اما اولین‌های فوتبال که زمین و چمن است را نداشته باشیم. چرا باید کشوری ثروتمند مانند ایران اینگونه از بابت زیرساخت‌ها در مذیقه باشد؟

نامجو مطلق: با وجود پول‌های هنگفت هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم/ از نظر فرهنگی باید بهتر عمل کنیم

ورزشگاه آزادی نماد فوتبال آسیا بود

پیشکسوت فوتبال ایران به گذشته‌های نه چندان دور اشاره کرد و گفت: روزی همین استادیوم آزادی نماد فوتبال در قاره پهناور آسیا بود و شاید به استادیوم‌های بزرگ اروپا و جهان هم طعنه می‌زد!‌ اما الان در چه وضعیتی است؟ در سال‌هایی که گذشت نتوانستیم برای این ورزشگاه بزرگ جایگزینی در نظر بگیریم و در شروع لیگ می‌بینیم تیم‌های میزبان باید در استان‌های دیگر به مصاف رقبای خود بروند که این در فوتبال حرفه‌ای تعریف نشده است.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که من بازی می‌کردم خیلی‌ها آرزو داشتند در ورزشگاه آزادی پا به توپ شده و بازی کنند اما همین استادیوم الان شرایط بازی هم ندارد و این‌ خوب نیست. ورزشگاه تختی هم در گذشته یکی از استادیوم‌های زیبای خاورمیانه بود اما هنوز در این فصل شرایط برگزاری مسابقه را ندارد.

فوتبال حرفه‌ای داریم اما حرفه‌ای نیستیم

وی ادامه داد: یکی از شرایط رشد در هر جامعه‌ای، به توسعه زیرساخت‌های در آن کشور باز می‌گردد و علی‌رغم اینکه در فوتبال ما پول‌های سنگین رد و بدل شده و نام حرفه‌ای روی آن است، اما باید قبول کنیم این‌چنین نیست.

نامجومطلق اظهار داشت: شاید برخی‌ها نخواهند این را باور کنند اما واقعیت است که در این سال‌ها در فوتبال رشد پیدا نکردیم؛ تیمی که در لیگ برتر میزبان است باید برای میزبانی، به شهر دیگری برود و حتی خیلی از تیم‌ها برای شروع لیگ، استانداردهای لازم را ندارند.

نامجو مطلق: با وجود پول‌های هنگفت هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم/ از نظر فرهنگی باید بهتر عمل کنیم

ملی‌پوش اسبق ایران که سابقه بازی در خارج از کشور را هم دارد با اشاره به دوران بازی خود گفت: در ایامی که در قطر توپ می‌زدم شرایط مثل امروز نبود و امکانات خوبی نداشتند، خیلی از آنها آرزو داشتند در ایران و در استادیوم آزادی بازی کنند، اما همان‌ها الان میزبان جام‌جهانی هستند و فرسنگ‌ها از نظر زیرساخت‌ها از فوتبال ما سبقت‌ گرفته‌اند.

پول نبود اما از لذت فوتبال بُردیم

او در پاسخ به این سئوال که آیا نسل قدیم بابت روزهای سختی که تجربه کرده و سهمی از ثروت فوتبال نبرده گلایه‌مند نیست، گفت: در آن دوران شرایط همین بود، جنگ و مشکلات زیادی داشتیم و امکانات مثل الان نبود. خاطرم است وقتی به تیم ملی دعوت شدم در هتلی که کنار دریاچه آزادی بود استراحت می‌کردیم و همان‌جا تخت‌هایی بود که روی آن می‌خوابیدیم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال تصریح کرد: با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشتیم از فوتبال تمام و کمال لذت بردیم. بازیکنان ما توان فنی بالایی داشتند و هر زمانی که به میدان می‌رفتیم بیش از ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی تیم را تشویق می‌کردند. از بازی لذت می‌بردیم و روزهای خوبی را تجربه کردیم و گلایه‌ای هم نیست.

در امور فرهنگی هزینه‌های سنگین کردیم اما خروجی مناسبی ندیدیم

بازیکن اسبق استقلال در واکنش به حاشیه‌های اخیری که برای یکی از بازیکنان این تیم به دلیل تتو ایجاد شده گفت: اول باید به این باور برسیم که هر فردی برای زندگی شخصی خود مختار بوده و می‌تواند تصمیم بگیرد اما وقتی یک ورزشکار معروف شده و در بین جوانان شناخته‌ می‌شود باید مراقب رفتارها و کردار خود باشد و دیگر نمی‌تواند هر رفتاری که می‌خواهد را از خود بروز دهد.

وی ادامه داد: فرهنگ کشورهای مختلف با هم متفاوت است و باید بر اساس عرف و فرهنگ همان کشور زندگی کرد اما این را هم باید قبول کنیم که با وجود هزینه‌های بسیار سنگین در این حوزه، متاسفانه هیچ خروجی مناسبی ندیدیم و برای همین است که امروز در جامعه صحنه‌هایی را شاهد هستیم که با فرهنگ ما سازگار نبوده و باید این موضوع در برنامه‌های فرهنگی مد نظر قرار بگیرد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400659

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]