1

خطر قطع نخاع در کمین بازیکنان لیگ برتری!

  • کد خبر : 400663
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فصل بیست و چهارم لیگ برتر با تاکید مسئولان فدراسیون فوتبال بر رعایت استانداردها و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ورزشگاه‌ها و مسائل مرتبط با فوتبال همراه بود. با این وجود در هفته اول لیگ برتر اتفاقی رخ داد که  عبور از آن برای سلامت بازیکنان خطرناک […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فصل بیست و چهارم لیگ برتر با تاکید مسئولان فدراسیون فوتبال بر رعایت استانداردها و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ورزشگاه‌ها و مسائل مرتبط با فوتبال همراه بود. با این وجود در هفته اول لیگ برتر اتفاقی رخ داد که  عبور از آن برای سلامت بازیکنان خطرناک محسوب می‌شود.

تیم فوتبال هوادار , تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد ,

حین بازی هوادار و خیبر خرم آباد، مستند به تصاویر، امدادگران نوجوانی برای حمل مصدومان همکاری کردند. طبق پیگیری‌های تسنیم این افراد بدون طی کردن دوره‌های آموزشی لازم در جایگاه امدادگران و حمل مصدومان قرار گرفته بودند. این موضوع می‌تواند از نظر پزشکی بسیار خطرناک بوده و حتی برای بازیکنان مصدوم خطر قطع نخاع در پی داشته باشد.

دکتر علی پورمند رئیس هیئت پزشکی استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم در این باره گفت: ما در جریان انتخاب این نفرات نبودیم. این نفرات توسط ورزشگاه میزبان انتخاب شدند. این افراد  فاقد آموزش‌های لازم بودند. بلافاصله بعد از این بازی ماجرا را به آقای ماجدی رئیس هیئت فوتبال تهران اطلاع دادم و درخواست کردم که با سازمان لیگ و ورزشگاه میزبان صحبت شود که افراد امدادبر از نظر پزشکی مورد تایید باشند.

وی ادامه داد: در هفته‌ها و بازی‌های آینده از امدادگران ماهرتری برای حمل مصدوم بهره گرفته خواهد شد تا مشکلی از این حیث نداشته باشیم. من در بازی هوادار- خیبر در ورزشگاه حضور داشتم و یکسری آموزش‌های اولیه را به این افراد دادم تا مشکلی که برای پادووانی به وجود آمد، دوباره تکرار نشود. واقعیت اینجاست در تعیین این افراد هیئت فوتبال استان تهران نقشی نداشته است.

تیم فوتبال هوادار , تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد ,

به گزارش تسنیم؛ در سال ۱۳۹۶ حین بازی فولاد خوزستان- استقلال، لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی و وقت استقلال با آرمین سهرابیان برخورد داشت و با مصدومیت شدید روبرو شد. این بازیکن بعداً دچار قطع نخاع شد. در ریشه‌یابی این موضوع یکی از دلایل قطع نخاع مدافع برزیلی عدم حمل صحیح بازیکن مصدوم عنوان شد و بعد از آن استانداردهای دقیقی برای امدادگران کنار زمین و حمل مصدومان ابلاغ شد.

بعد از آن خاطره تلخ و امکان تکرار تاریخ به نظر می‌رسد که مسئولان باید برای این مسئله مهم اهمیت خاصی قائل باشند. در چنین شرایطی از فدراسیون، سازمان لیگ، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری، هیئت فوتبال تهران و کمیته‌‌های پزشکی انتظار می‌رود که با دقت بیشتری روی این مسئله تمرکز کنند.

این در حالی است که بعد از این بازی مدیر ورزشگاه شهر قدس اعلام کرد؛ «به دلیل مشکلاتی که ورزشگاه دارد از هفته سوم به بعد می‌توانند در خدمت باشگاه استقلال باشند.»

حال پرسش اینجاست؛ وقتی ورزشگاهی تا هفته سوم لیگ برتر آماده برگزاری مسابقه نیست، چگونه اجازه برگزاری مسابقه هفته نخست بین  هوادار و خیبر صادر شده است؟

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400663

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]