1

ارزش دلار نسبت به یورو به پایین‌ترین سطح ۹ ماه اخیر رسید

  • کد خبر : 400681
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، نرخ تورم در منطقه یورو طی ماه ژوئیه بر اساس مقایسه سالانه به ۲٫۶ درصد رسید که نسبت به رقم ثبت شده در ماه ژوئن یعنی ۲٫۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. این افزایش تورم همراه با پیش‌بینی‌ها درباره کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا، […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، نرخ تورم در منطقه یورو طی ماه ژوئیه بر اساس مقایسه سالانه به ۲٫۶ درصد رسید که نسبت به رقم ثبت شده در ماه ژوئن یعنی ۲٫۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این افزایش تورم همراه با پیش‌بینی‌ها درباره کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا، ارزش یورو را به بالاترین سطح ۹ ماهه خود در برابر دلار رسانده است.

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا در سطح ۱٫۱۰۸۰ حفظ شد که بالاترین سطح از اواخر دسامبر محسوب می‌شود.

یورو در ۵ جلسه از ۶ جلسه معاملاتی اخیر شاهد افزایش بود که ناشی از انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است به زودی کاهش نرخ بهره را شروع کند، می‌باشد.

تورم منطقه یورو در ماه ژوئیه که کمی بالاتر از ۲٫۵% ماه ژوئن بود، با داده‌های اولیه یورو استات مطابقت دارد. البته این نرخ از برآورد اولیه اقتصاددانان مبنی بر ۲٫۴ درصد اندکی فراتر رفته است.

این افزایش اندک، انتظارات برای کاهش سریع نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را کم کرد و یورو را به بالاترین سطح خود در برابر دلار از اواخر دسامبر ۲۰۲۳ رساند.

نرخ تورم هسته که قیمت‌های نوسان‌زای انرژی و مواد غذایی را حذف می‌کند، در سطح ۲٫۹ درصد ثابت ماند که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها همچنان بسیار بالاتر از هدف ۲% بانک مرکزی اروپاست.

در ماه ژوئیه ۲۰۲۴، اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر نرخ تورم سالانه منطقه یورو، خدمات (۱٫۸۲ درصد)، سپس غذا، الکل و تنباکو (۰٫۴۵ درصد)، کالاهای صنعتی غیرانرژی (۰٫۱۹ درصد) و انرژی (۰٫۱۲ درصد) بودند.

انتهای پیام/

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400681

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]