1

چهار ضلعی مدعیان قهرمانی لیگ بیست و چهارم چه تیم‌هایی هستند؟

  • کد خبر : 400823
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

اکبر محمدی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با ایرنا درباره شروع لیگ برتر و مدعیان قهرمانی دوره بیست و چهارم، گفت: لیگ برتر امسال در حالی آغاز به کار کرد که ۴ مدعی اصلی قهرمانی دارد و می‌توان از این تیم‌ها در صورتی که اتفاق عجیبی رخ ندهد، قهرمان لیگ را مشخص کرد. با توجه […]

اکبر محمدی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با ایرنا درباره شروع لیگ برتر و مدعیان قهرمانی دوره بیست و چهارم، گفت: لیگ برتر امسال در حالی آغاز به کار کرد که ۴ مدعی اصلی قهرمانی دارد و می‌توان از این تیم‌ها در صورتی که اتفاق عجیبی رخ ندهد، قهرمان لیگ را مشخص کرد. با توجه به شرایط لیگ و تیم‌ها، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور، مدعیان جدی این فصل خواهند بود.

وی افزود: استقلال برخلاف نیم فصل دوم فصل دوم دوره گذشته، برای فصل جدید در جذب بازیکنان خیلی هوشمندانه عمل کرده و شرایط برای این تیم مهیاست که از همین ابتدا خودش را به عنوان یک مدعی معرفی کند. پرسپولیس هم با تغییر کادر فنی و نفراتی که به ترکیب این تیم اضافه شده، همچنان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، یکی از مدعیان خواهد بود.

چهار ضلعی مدعیان قهرمانی لیگ بیست و چهارم چه تیم‌هایی هستند؟

محمدی درباره اینکه چرا همواره سرخابی‌های پایتخت در بین مدعیان هستند، تصریح کرد: در همه لیگ‌های دنیا چند تیم دسترسی به بودجه و منابع مالی بیشتری دارند. استقلال و پرسپولیس در ایران از طرف اسپانسرها مورد اقبال هستند و می‌توانند همراه مالی و شریک تجاری داشته باشند و این با توجه به هواداران میلیونی و همچنین انعکاس خبری و تصویری گسترده در رسانه‌ها امتیاز بزرگی است.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: این دو تیم فقط وقتی که مسابقه دارند، روی آنتن تلویزیون نیستند، بلکه هر روز در رسانه‎‌ها درباره استقلال و پرسپولیس بحث می‌شود و همین تولید پول و پول‌سازی است.

چهار ضلعی مدعیان قهرمانی لیگ بیست و چهارم چه تیم‌هایی هستند؟

وی در ادامه به شرایط تراکتور دیگر مدعی قهرمانی اشاره کرد و اذعان داشت: تیم‌های دیگری مانند تراکتور هم هستند که از یک منبع خصوصی تغذیه می‌شوند. امسال تراکتور سرمایه‌گذاری خیلی خوبی داشت و کادر فنی و بازیکنانی که در تیم ملی بوده‌اند را انتخاب کرده است. مالک تراکتور همواره به دنبال راه میان‌بر بوده و برخی مواقع هم در این مسیر موفق بوده است. انتخاب یک کادر فنی که لیگ و بازیکنان را می‌شناسد و در لیگ و تیم ملی مربیگری کرده، یکی از امتیازهای مثبت این تیم برای فصل جدید است.

محمدی ادامه داد: تراکتور همچنین بازیکنانی را از پرسپولیس به خدمت گرفته که شخصیت قهرمانی دارند. این بازیکنان با توجه به تجربه‌شان کمتر چالش خواهند داشت و رسیدن به نتایج دلخواه را راحت‎تر می‎‌کنند. با توجه به این سرمایه‌گذاری، تراکتور بدون شک یکی از مدعیان قهرمانی است و اراده جدی در داخل این تیم برای قهرمانی است.

سرمربی اسبق تیم نوجوانان فوتبال همچنین با اشاره به سپاهان به عنوان دیگر ضلع قهرمانی لیگ بیست و چهارم، گفت: سپاهان با مواریس حتی به نزدیکی‌های قهرمانی هم رسیده اما در نهایت در لحظه آخر دستش از رسیدن به جام لیگ برتر کوتاه مانده است. البته سپاهان با مورایس توانسته در این ۲ سال یک جام حذفی بگیرد اما ماجرای لیگ فرق می‎‌کند.معتقدم سپاهان، جایگزین‌های خوبی برای بازیکنانی که از دست داده تا حالا پیدا نکرده، اما اگر این تیم در هفته‌های ابتدایی بتواند به سلامت عبور کند، این تیم با توجه به تزریق نیروی جوانی که برای فصل جدید انجام داده، جزو مدعیان سنتی خواهد بود.

چهار ضلعی مدعیان قهرمانی لیگ بیست و چهارم چه تیم‌هایی هستند؟

محمدی با بیان اینکه تیم‌های دیگر هم می‎‌توانند در مسیر قهرمانی سرنوشت‌ساز باشند، اظهار داشت: نمی‌توانیم دایره مدعیان را خیلی از این ۴ تیم بزرگتر کنیم. اما تیم‌های دیگری هم مانند فولاد، گل‌گهر، آلومینیوم و ذوب‌آهن هم هستند که اگر چه مدعی جدی قهرمانی نیستند اما می‌توانند در مسیر تعیین تیم قهرمان تعیین کننده باشند. فولاد با یحیی گل‌محمدی جاه‌طلبی خواهد داشت، ذوب‌آهن هم با توجه به ثباتی که محمد ربیعی پیدا کرده، تیم قابل احترامی است. گل‌گهر با مهدی تارتاری که فصل گذشته با ملوان درخشید، می‌تواند فراتر از انتظار باشد و آلومینیوم اراک که تا نیمه‌نهایی جام حذفی بالا آمد، باز هم می‌تواند معادلات را بزند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400823

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]