0

آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران در دانشگاه تهران تأسیس می‌شود

  • کد خبر : 400988
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، رئیس دانشکدگان فنی و رئیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران به عنوان آزمایشگاه مرجع این حوزه در پردیس شماره ۲ دانشکدگان فنی دانشگاه تهران تأسیس می‌شود. این تفاهم‌نامه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، رئیس دانشکدگان فنی و رئیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران به عنوان آزمایشگاه مرجع این حوزه در پردیس شماره ۲ دانشکدگان فنی دانشگاه تهران تأسیس می‌شود.

این تفاهم‌نامه در قالب قرارداد BOT، ۱۰ ساله منعقد شده است و سازمان ملی هوش مصنوعی ایران علاوه بر تعهدات عادی، بخشی از سهام این آزمایشگاه را به دانشگاه تهران و دانشکدگان فنی واگذار خواهد کرد.

همکاری‌های علمی استادان، دانشجویان و کارشناسان در حوزه مختلف از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور اداره می‌شود و از سال ۱۴۰۲، مسئولیت سازماندهی کلیه امکانات، تجهیزات و شبکه‌سازی توانمندی‌های علمی و فناوری کشور در حوزه هوش مصنوعی را به عنوان نهادی حاکمیتی بر عهده دارد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400988

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]